Δευτέρα 6 Οκτωβρίου 2014

ΣΠ. Κρασάκης: Ενιαίος Δημόσιος Φορέας Αερομεταφορών με κρατικά Αεροδρόμια

Αρθρογράφος: ΣΠΥΡΙΔΩΝ ΚΡΑΣΑΚΗΣ  Εργαζόμενος στο Αεροδρόμιο της Κέρκυρας .

Οι εικόνες με τα απορρίμματα να έχουν κατακλύσει τις αίθουσες των αφιξοαναχωρήσεων  στο Αεροδρόμιο της Κέρκυρας "Ι. Καποδίστριας" το καλοκαίρι που πέρασε είναι ο προπομπός για το τι πρόκειται να ακολουθήσει για το σύνολο της λειτουργίας στα 14 πιο κερδοφόρα περιφερειακά αεροδρόμια της χώρας μας, συμπεριλαμβανομένου και της Κέρκυρας.  Μια κατάσταση που επιφυλάσσεται σε βάρος του Νησιού, ως τουριστικού προορισμού και της οικονομίας του, σε περίπτωση που  υλοποιηθούν οι πολιτικές της Ευρωπαϊκής 'Ένωσης και της συγκυβέρνησή της, για την ιδιωτικοποίηση  των Αεροδρομίων.   Τα αποτελέσματα εξαιτίας της πολιτικής των ιδιωτικοποιήσεων φέρνουν ταυτόχρονα απολύσεις εργαζομένων, τσάκισμα των εργασιακών σχέσεων σε επίπεδο συνθηκών εργασίας και σε επίπεδο μισθών. Τα παραδείγματα του ΟΤΕ, του  OΠΑΠ του ΟΛΠ, κλπ  το επιβεβαιώνουν με τον… καλύτερο τρόπο. Κάτι άλλωστε που
καταγράφεται  στους εργαζόμενους των ιδιωτικοποιημένων λειτουργιών των Αερολιμένων της χώρας, στους τομείς του καθαρισμού, στο  security, στις εταιρείες επίγειας εξυπηρέτησης. Η ιδιωτικοποίηση των αεροδρομίων της Χώρας και της Κέρκυρας είναι το αποτέλεσμα της πολιτικής της απελευθέρωσης των Αερομεταφορών.  Πολιτική προς όφελος των μονοπωλιακών ομίλων για την όλο και μεγαλύτερη κερδοφορία τους.   Πολιτική την οποία λόγω των αρνητικών της συνεπειών, πασχίζουν με κάθε τρόπο είτε να την  εξωραΐσουν, είτε να την να κρύψουν, από τον Κερκυραϊκό λαό και κατ' επέκταση από τον Ελληνικό λαό και τους εργαζόμενους, τα κόμματα της συγκυβέρνησης ΝΔ - ΠΑΣΟΚ όσο και τα  κόμματα του  ευρωμονόδρομου. Πρόκληση αποτελεί με την στάση του το κόμμα του  ΣΥΡΙΖΑ, και συνολικά οι πολιτικοί του εκπρόσωποι στο νησί με το "όχι στο ξεπούλημα των αεροδρομίων" και  με την λεγόμενη "Ομάδα  κρούσης" Αντί ΤΑΙΠΕΔ   που συγκρότησαν μεσω της δημοτικής και περιφερειακής του αρχής. Νομίζει   έτσι ότι με  αυτό τον τρόπο θα μπορέσει  να αποπροσανατολίσει  και πρωτίστως να εγκλωβίσει συνειδήσεις  στην κατεύθυνση ενσωμάτωσης της πολιτικής του, η οποία δεν διαφέρει  σε τίποτα  με την πολιτική της ΕΕ και της συγκυβέρνηση της ΝΔ- ΠΑΣΟΚ., σε σχέση με την απελευθέρωση των αερομεταφορών. Οι όποιες φραστικές διαφοροποιήσεις μεταξύ όλων αυτών των κομμάτων, έρχονται να επιβε-βαιώσουν την πλήρη ταύτιση τους, αφού επί της ουσίας της πολιτικής δεν διαφωνούν.
Πολιτικής:
  •   Που μήτρα της έχει την συνθήκη του Μάαστριχτ    την οποία έχουν ψηφίσει ΝΔ και ΠΑΣΟΚ, έχοντας και την στήριξη όλων των κομμάτων του ευρωμονόδρομου,  συμ-περιλαμβανομένου και του ΣΥΡΙΖΑ
  •   Που δεν αφήνει απέξω ούτε την  Υπηρεσία Πολιτικής  Αεροπορίας (ΥΠΑ), αφού σαν  δημόσια υπηρεσία που είναι η μόνη αρμόδια για την ίδρυση, λειτουργία και εκμετάλλευση των Αεροδρομίων την συρρικνώνει, ουσιαστικά την καταργεί βάσει των νόμων 3913/2011 &  4146/2013, με άμεση  συνέπεια και την απόλυση των εργαζομένων.  
  •   Που είναι απαίτηση των Αεροπορικών εταιρειών για την μείωση του κόστους πτήσης με ταυτόχρονη αύξηση των κερδών τους.
  • Που αλλάζει την αρχιτεκτονική του εναέριου χώρου, μέσω των κανονισμών της ΕΕ με την δημιουργία του Ενιαίου Ευρωπαϊκού Ουρανού (Ε.Ε,Ο.) και των λεγόμενων λειτουργικών τμημάτων εναέριας κυκλοφορίας (BLUEΜED). Κανονισμοί της ΕΕ και κυρώσεις συμφωνίας  που  διαμορφώνουν ένα εφιαλτικό τοπίο στις αερομεταφορές, με την ασφάλεια των πτήσεων να γίνεται θυσία στο βωμό της ανταγωνιστικότητας, δηλαδή της κερδοφορίας των μονοπωλιακών ομίλων. Κανονισμοί  και κυρώσεις συμφωνίας που ψηφίστηκαν από την Ελληνική βουλή  τέλη  του 2013 και αρχές του 2014. Με το κόμμα του ΣΥΡΙΖΑ  να δηλώνει και εδώ την στήριξη του, καθώς δεν τόλμησε  να τους καταψηφίσει και αρκέστηκε να δηλώσει "παρών".  Δεν πρόκειται βεβαίως για καμιά παράκρουση αυτού του κόμματος. Αντίθετα και με αυτή του την στάση  ο ΣΥΡΙΖΑ επιβεβαιώνει ένα ακόμα δείγμα της ταχύτητας προσαρμογής του ως κόμμα που διεκδικεί την αστική διακυβέρνηση, στα πλαίσια της λυκοσυμαχίας της ΕΕ  και της καπιταλιστικής ανάπτυξης. Στην ίδια ρότα και οι συνδικαλιστικές παρατάξεις της πλειοψηφίας στην ΟΣΥΠΑ,   ΣΥΠΡΟΣΥΠΑ (πρώην ΠΑΣΚΕ) και ΔΑΚΕ.  Οι οποίες σε ρόλο κυβερνητικού και εργοδοτικού συνδικαλισμού,  έχοντας την πλειοψηφία, την στήριξη των Διοικητικών Συμβουλίων των Τοπικών Συλλόγων των περιφε-ρειακών Αεροδρομίων και την συνολική  εκπροσώπηση στην Εκτελεστική Επιτροπή, στήρι-ζαν και συνεχίζουν να στηρίζουν την πολιτική της Ευρωπαϊκής Ένωσης και των Ελληνικών κυβερνήσεων. Και ενώ γνώριζαν τι επρόκειτο να   συμβεί  καθησύχαζαν  από τη μια  τους εργαζόμενους της ΥΠΑ , γίνονταν ταυτόχρονα απ΄ την άλλη  ανάχωμα, ιδιαίτερα τα τελευταία χρόνια, προκειμένου να μην υπάρξουν κινητοποιήσεις των εργαζόμενων.
Η    Ενωτική Συνδικαλιστική   Κίνηση  - ΕΣΚ  ΥΠΑ,  (Δυνάμεις του ΠΑΜΕ  στο δημόσιο) παρά την μικρές της δυνάμεις και χωρίς να έχει  καμία συμμετοχή με κανένα μέλος της στην εκτελεστική επιτροπή της ΟΣΥΠΑ, κλπ,  εν τούτοις γνωρίζουν οι εργαζόμενοι  στα αεροδρόμια ότι, η ΕΣΚ/ΥΠΑ    είναι  η μόνη συνδικαλιστική παράταξη η οποία  ήταν και είναι πάντα   δίπλα  τους ενημερώνοντας τους   για το τι πρόκειται να συμβεί από την πολιτική της ΕΕ  με την απελευθέρωση των αερομεταφορών  και την ιδιωτικοποίηση των περιφερειακών Αεροδρομίων.   Βρίσκονταν και βρίσκεται πάντα  μπροστά και με συμμετοχή των μελών της όπου χρειάστηκε και σε κάθε αγωνιστική  κινητοποίηση.
Οι επιπτώσεις στο νησί από την διαφαινόμενη ιδιωτικοποίηση του Αεροδρομίου θα είναι οδυνηρές:
Για το επιβατικό κοινό το οποίο θα κληθεί να  πληρώσει τις αυξήσεις που θα επιβάλει ο "επενδυτής"
Για  τους μικροεπαγγελματίες  του Νησιού και κύρια της πόλης της Κέρκυρας  με δεδομένο ότι  δίνεται η δυνατότητα στον  "επενδυτή" να δημιουργήσει εμπορικό κέντρο στους χώρους μέσα και έξω του Αεροδρομίου.
Για τους εργαζόμενους της ΥΠΑ οι οποίοι στην συντριπτική τους πλειοψηφία θα χάσουν τη δουλειά τους. Σε όλους αυτούς δηλαδή  που χάρις  του φιλότιμου τους και της αυταπάρνησής τους, το αεροδρόμιο της Κέρκυρας συνεχίζει  να προσφέρει τις υπηρεσίες του στο επιβατικό κοινό, παρά  την εγκατάλειψη  του  από την πολιτεία,
Αυτό που χρειάζεται σήμερα και που  μπορεί να δώσει προοπτική είναι ο ενιαίος αγώνας, των εργαζομένων σε δημόσιο και ιδιωτικό τομέα, των αυτοαπασχολούμενων ΕΒΕ, των μικρών α-γροτών, της νεολαίας ,των γυναικών, όπου μέσα από την δική τους λαϊκή συμμαχία, απέναντι στα μονοπώλια, στην αντιλαϊκή πολιτική της ΕΕ και των ιδιωτικοποιήσεων να απαιτήσουν:
  •     Να μην ιδιωτικοποιηθεί κανένα αεροδρόμιο  ούτε φυσικά της Κέρκυρας
  •   ΥΠΑ ενιαία και δημόσια υπηρεσία αποκλειστικά αρμόδια για την ίδρυση , λειτουρ-γία και εκμετάλλευση όλων των πολιτικών αεροδρομίων. Με όλες τις αρμοδιότητες της που απορρέουν από τον ιδρυτικό της νόμο και τον οργανισμό λειτουργίας της. Με όλα τα πολιτικά αεροδρόμια κρατικά συμπεριλαμβανομένου και των Αεροδρομίων των Σπάτων, όπως επίσης και την διαχείριση εναέριας κυκλοφορίας στις αποκλειστικές της αρμοδιότητες. Η ΥΠΑ όπως και όλες οι αερομεταφορές να είναι ενταγμένη σε ένα ενιαίο κρατικό φορέα αερομεταφορών με σύγχρονες, φθηνές και ασφαλείς Υπηρεσίες για την εξυπηρέτηση των αναγκών του λαού και  όχι για την ανταγωνιστικότητα του κεφαλαίου
  •   Να μην εφαρμοστούν, να καταργηθούν οι   νόμοι .3913/2011  και 4146/2013 καθώς και οι κυρώσεις συμφωνίας που έχουν ψηφισθεί για τον Ενιαίο Ευρωπαϊκό Ουρανό (Ε.Ε.Ο.)  και BLUEMED
  •   Να μην ενσωματωθεί ο ελληνικός εναέριος χώρος στον Ε.Ε.Ο.  Να παραμείνει στην αποκλειστική αρμοδιότητα του Ελληνικού κράτους για την διασφάλιση της Εθνικής κυριαρ-χίας και της αποτελεσματικής ασφάλειας των πτήσεων.

     
Σπυρίδων  Κρασάκης                                                                                
Εργαζόμενος στο Αεροδρόμιο της Κέρκυρας .
μέλος της ΤΕ Επιτροπής Κέρκυρας του ΚΚΕ
μέλος του ΔΣ της ΟΣΥΠΑ  με την ΕΣΚ/ΥΠΑ  (Δυνάμεις του ΠΑΜΕ στο Δημόσιο).