Τρίτη 12 Μαΐου 2015

ΒΟΥΛΗ:Δύο τροπολογίες από Βουλευτές του ΚΚΕ για τους αναπληρωτές και τις ΕΠΑΣ Τουρισμού



ΤΡΟΠΟΛΟΓΙΑ – ΠΡΟΣΘΗΚΗ
Στο σχέδιο νόμου του Υπουργείου Πολιτισμού, Παιδείας και Θρησκευμάτων «Επείγοντα μέτρα για την Πρωτοβάθμια, Δευτεροβάθμια και Τριτοβάθμια Εκπαίδευση»
ΑΙΤΙΟΛΟΓΙΚΗ ΕΚΘΕΣΗ

Με την παρακάτω ρύθμιση πληρείται η εφαρμογή των αρχών της ισότητας, της ισονομίας και της προστατευμένης εμπιστοσύνης του πολίτη προς τη διοίκηση, μεταξύ των αναπληρωτών εκπαιδευτικών, επιδιώκεται η άρση των αδικιών που δημιουργήθηκαν με την παύση τροφοδότησης των πινάκων αναπληρωτών που προβλέπονται στο άρθρο 3 του Ν.3848/2010 σύμφωνα με το άρθρο 9 παράγραφος 2 του Ν.3848/2010. 
Η προταθείσα διάταξη αποκαθιστά τη δικαιοσύνη στον τρόπο κατάταξης των αναπληρωτών εκπαιδευτικών στους πίνακες που προβλέπονται στο άρθρο 3 του Ν.3848/2010 όπως και στους ενιαίους πίνακες αναπληρωτών καθώς δε διαχωρίζει τους αναπληρωτές εκπαιδευτικούς σε τρεις κατηγορίες (υπηρετήσαντες έως το 2010, υπηρετήσαντες την περίοδο 2010-2014, υπηρετούντες από το 2014 και εφεξής) και στη μοριοδότησή τους σε ενδεχόμενο διαγωνισμό του ΑΣΕΠ καθώς αυτή δε θα γίνει με τα διαφορετικά κριτήρια βάσει τριών διαφορετικών νόμων.
Οι ενιαίοι πίνακες αναπληρωτών τροφοδοτούνταν με στοιχεία προϋπηρεσίας έως το σχολικό έτος 2009-2010 σύμφωνα με το Ν.3391/2005 όπου στο άρθρο 9 παράγραφος 3 ορίζεται ότι «η υπηρεσία των προσωρινών αναπληρωτών σε σχολικές μονάδες που χαρακτηρίζονται δυσπρόσιτες λογίζεται από το σχολικό έτος 2002-2003 και εφεξής στο διπλάσιο» επομένως οι αναπληρωτές εκπαιδευτικοί που κατατάχθηκαν σε αυτούς και είχαν υπηρετήσει σε δυσπρόσιτα σχολεία, έλαβαν διπλής μοριοδότησης. Οι αναπληρωτές εκπαιδευτικοί που υπηρέτησαν κατά τα σχολικά έτη 2010-2014 σε δυσπρόσιτες και απομακρυσμένες σχολικές μονάδες είχαν τις διαβεβαιώσεις του Υπουργείου Παιδείας αλλά και των συνδικαλιστικών φορέων πως το ‘άνοιγμα’ των πινάκων θα γινόταν με τα ίδια κριτήρια.
Οι ισχυρισμοί ‘περί αιφνιδιασμού’ των αναπληρωτών εκπαιδευτικών που κατείχαν υψηλή θέση στους πίνακες αναπληρωτών και κατά τη δήλωση προτίμησης σχολικών μονάδων απέρριψαν την επιλογή των δυσπρόσιτων σχολείων, είναι αβάσιμοι και αίολοι καθώς γνώριζαν πως αποτελεί πάγια τακτική του Υπουργείου Παιδείας όπως και των κατά τόπους Διευθύνσεων Εκπαίδευσης, η κατά προτεραιότητα στελέχωση των συγκεκριμένων μονάδων κατά την πρώτη φάση πρόσληψης αναπληρωτών εκπαιδευτικών στην οποία και συμμετέχουν δικαιωματικά εκπαιδευτικοί από τις πρώτες θέσεις των πινάκων αναπληρωτών (αρκετοί εκ των οποίων έλαβαν την ηθική και πρακτική ανταμοιβή της διπλής μοριοδότησης για τα έτη πριν το 2010). Το σύνολο των αναπληρωτών εκπαιδευτικών είχε τις σχετικές διαβεβαιώσεις αρμοδίων πως οι πίνακες αναπληρωτών θα τροφοδοτηθούν κατά το άνοιγμά τους με νέα στοιχεία προϋπηρεσίας σύμφωνα με το Ν. 3391/2005 κατεύθυνση και προς την οποία κινήθηκε –έστω και τμηματικά για τα έτη 2012-2014- η προηγούμενη ηγεσία του Υπουργείου Παιδείας με τον Ν.4283/2014 με τη σύμφωνη γνώμη των συνδικαλιστικών φορέων γεγονός που ανατρέπει τους ως άνω ισχυρισμούς περί άγνοιας ή αιφνιδιασμού των εκπαιδευτικών.
Ενδεικτικά, σε περίπτωση μη εφαρμογής της ως άνω προταθείσας τροποποίησης θα δημιουργηθεί το φαινόμενο ένας αναπληρωτής εκπαιδευτικός που υπηρετεί τη φετινή σχολική χρονιά (2014-2015) σε δυσπρόσιτο σχολείο να ξεπεράσει στην κατάταξη του πίνακα αναπληρωτών τον αναπληρωτή εκπαιδευτικό που υπηρέτησε πέρυσι (2013-2014) στην ίδια σχολική μονάδα κάτι το οποίο αναντίρρητα αποτελεί κατάφορη αδικία εις βάρος του δευτέρου και παραβιάζει την αρχή της ισότητας.
                                                 
ΤΡΟΠΟΛΟΓΙΑ – ΠΡΟΣΘΗΚΗ

Η παράγραφος 4 του άρθρου 5Α του Ν.3848/2010 (Α’ 71), προτείνεται να αντικατασταθεί ως εξής:
«4. Οι ενιαίοι πίνακες προσωρινών αναπληρωτών εκπαιδευτικών, όπως αυτοί ίσχυαν μέχρι τη δημοσίευση του Ν.3848/2010 στην Εφημερίδα της Κυβερνήσεως, συνεχίζουν να τροφοδοτούνται από 1.9.2010 με στοιχεία προϋπηρεσίας. Ειδικά, κατά την προσμέτρηση αυτή, ο χρόνος πραγματικής εκπαιδευτικής υπηρεσίας αναπληρωτών και ωρομίσθιων εκπαιδευτικών που έχει διανυθεί κατά το χρονικό διάστημα 2010-2014 και εντεύθεν σε δυσπρόσιτες ή απομακρυσμένες σχολικές μονάδες λογίζεται στο  διπλάσιο. Οι ενιαίοι πίνακες προσωρινών αναπληρωτών εκπαιδευτικών τροφοδοτούνται από το ανωτέρω χρονικό διάστημα με τα στοιχεία προϋπηρεσίας από το σχολικό έτος 2015-2016».




ΤΡΟΠΟΛΟΓΙΑ – ΠΡΟΣΘΗΚΗ
Στο σχέδιο νόμου του Υπουργείου Πολιτισμού, Παιδείας και Θρησκευμάτων «Επείγοντα μέτρα για την Πρωτοβάθμια, Δευτεροβάθμια και Τριτοβάθμια Εκπαίδευση»

ΑΙΤΙΟΛΟΓΙΚΗ ΕΚΘΕΣΗ

Σύμφωνα το νόμο 4186/2013 οι Σχολές Επαγγελματικής Κατάρτισης (ΕΠΑ.Σ) Τουρισμού οδηγούνται σε οριστικό κλείσιμο στις 15.9.2015.
Πρόκειται για την εξέλιξη των Σχολών Tουριστικών Eπαγγελμάτων (Σ.T.E.) που λειτουργούν από το 1937. Είναι ο πρώτος δημόσιος φορέας τουριστικής εκπαίδευσης που ιδρύθηκε στην Ελλάδα με συμβολή στην πορεία του ελληνικού τουρισμού, καλύπτοντας ανάγκες του σε καταρτισμένο προσωπικό.
Oι Σχολές της Σ.T.E. εκπαιδεύουν και καταρτίζουν εξειδικευμένα στελέχη για τις τουριστικές επιχειρήσεις και μετεκπαιδεύουν ήδη εργαζομένους ή εποχιακά ανέργους.
H Σχολή Tουριστικών Eπαγγελμάτων (Σ.T.E), έχει ως κύριο και πρωταρχικό σκοπό την επαγγελματική και τεχνική κατάρτιση αυτών που επιθυμούν να εργασθούν σε διάφορες ειδικότητες στον τουριστικό τομέα. O σκοπός αυτός επιτυγχάνεται με τη διδασκαλία τεχνικών-επαγγελματικών μαθημάτων, με την πρακτική άσκηση, καθώς και με μαθήματα γενικής μόρφωσης.
Μάλιστα μέχρι το 2011 οι μαθητές των Σ.T.E. που προέρχονταν κυρίως από φτωχές, εργατικές οικογένειες διέμεναν στα οικοτροφεία των Σχολών, όπου τους παρεχόταν διαμονή και διατροφή. 'Έτσι είχαν τη δυνατότητα να καταρτίζονται καλύτερα και να συμμετέχουν στις εργαστηριακές και πρακτικές υπηρεσίες της Σχολής, και για το λόγο αυτό η διαμονή στα οικοτροφεία ήταν υποχρεωτική.
Η μη συνέχιση της λειτουργίας των ΕΠΑΣ του Υπουργείου Τουρισμού, που λειτουργούν για πολλές δεκαετίες ως δευτεροβάθμιες επαγγελματικές σχολές σε πολλές περιοχές της χώρας και στις οποίες φοιτούν κυρίως παιδιά εργατικών οικογενειών, θα τροφοδοτήσει τις ιδιωτικές σχολές στον κλάδο του τουρισμού που έχουν τα τελευταία χρόνια πολλαπλασιαστεί.
Παράλληλα, είναι γνωστό ότι στις τουριστικές περιοχές της χώρας που τουλάχιστον τα μισά από τα παιδιά εργατικών οικογενειών εγκαταλείπουν την δευτεροβάθμια εκπαίδευση πριν από το Λύκειο, οι ΕΠΑΣ αποτελούσαν μια διέξοδο επαγγελματική σε έναν κλάδο που εξακολουθεί και έχει ζήτηση.
Σε αυτές τις δημόσιες σχολές έβρισκαν διέξοδο και γιατί η φοίτηση στις αντίστοιχες ιδιωτικές σχολές είναι απαγορευτική λόγω του υψηλού κόστους των διδάκτρων.
Χωρίς να παραγνωρίζουμε ότι η κατάργηση των οικοτροφείων και οι άγριες περικοπές στις ανάγκες και στο δικαίωμα των σπουδαστών για εξασφάλιση δωρεάν στέγασης και σίτισης εδώ και χρόνια έχει δυσκολέψει ακόμη περισσότερο την κατάσταση που επικρατεί σε όποιες σχολές απέμειναν, είμαστε αντίθετοι στην οριστική τους κατάργηση.

ΤΡΟΠΟΛΟΓΙΑ – ΠΡΟΣΘΗΚΗ

Παρατείνεται επ’ αόριστόν
 η λειτουργία των ΕΠΑΣ Τουρισμού του νόμου 3475/2006 (ΦΕΚ 146/Α/13.07.2006). Κάθε άλλη γενική ή ειδική διάταξη που ρυθμίζει διαφορετικά τα θέματα του παρόντος, καταργείται.


Αθήνα, 12 Μαΐου 2015
Οι προτείνοντες βουλευτές

Μανώλης Συντυχάκης

Γερασιμίδου Ελένη

Τάσσος Σταύρος

Καραθανασόπουλος Νίκος