Δευτέρα 13 Φεβρουαρίου 2017

Σε αναζήτηση «επιστημονικού» μανδύα για την υποχρηματοδότηση της Παιδείας η κυβέρνηση

Αναδημοσίευση από www.902.gr
«Επιστημονικό» περιτύλιγμα στην πολιτική υποχρηματοδότησης της Παιδείας αναζητά η συγκυβέρνηση ΣΥΡΙΖΑ - ΑΝΕΛ, ακολουθώντας την πεπατημένη της δημιουργίας μίας ακόμη Επιτροπής «εμπειρογνωμόνων». Με πρωτοβουλία του υπουργείου Παιδείας, δημιουργήθηκε «Επιτροπή για τη Μελέτη των Οικονομικών της Εκπαίδευσης». Στην πρώτη συνεδρίαση της Επιτροπής παραβρέθηκε ο πρωθυπουργός, Αλέξης Τσίπρας, για να της προσδώσει την απαραίτητη επισημότητα, ο οποίος δεν παρέλειψε να προβάλει τη λογική της «συναίνεσης» στην Παιδεία «που είναι εθνική υπόθεση», λες και οι αλλαγές που δρομολογούνται στην εκπαίδευση δεν έχουν το πρόσημο της τάξης που έχει την εξουσία. 

Σε σχέση με τα οικονομικά της Παιδείας υποσχέθηκε μέσα στην επόμενη τριετία να κλείσει η ψαλίδα ανάμεσα στη σημερινή κατάσταση και στο «αποδεκτό επίπεδο λειτουργίας» της εκπαίδευσης. Βέβαια για «ευνόητους» λόγους απέφυγε να προσδιορίσει τι σημαίνει «αποδεκτό επίπεδο λειτουργίας», αφού ο οδικός χάρτης της κυβέρνησης, δηλαδή το τρίτο μνημόνιο, περιγράφει με σαφήνεια τον άγριο σφαγιασμό κάθε δαπάνης που σχετίζεται με τις λαϊκές ανάγκες.
Ο Αλ. Τσίπρας δήλωσε ότι αντικείμενο αυτής της Επιτροπής θα είναι να συντάξει μία τεχνική μελέτη «που θα συγκρίνει τις παροχές με τις αντίστοιχες δαπάνες των εκπαιδευτικών συστημάτων της Ευρώπης και θα τις αξιοποιήσει ως εργαλείο για να διαχειριστούμε τις εκπαιδευτικές ανάγκες της χώρας μας». Αυτό πρακτικά σημαίνει ότι το πόρισμα αυτής της Επιτροπής θα αξιοποιήσει όλη την «τεχνογνωσία» των αντιλαϊκών αναδιαρθρώσεων που ισχύουν στα κράτη-μέλη της ΕΕ.
Σύμφωνα με τον πρωθυπουργό, με αυτή την τεχνική μελέτη θα επιτευχθούν δύο στόχοι: «Αφ' ενός, να διαμορφωθεί μια κοινή δεσμευτική βάση των πολιτικών δυνάμεων για ένα επίπεδο εκπαιδευτικών παροχών, κάτω από το οποίο κανείς δεν θα δικαιούται να οδηγήσει τη χώρα. Αφ' ετέρου, να έχουμε πια στα χέρια μας ένα εργαλείο που θα μας βοηθάει να γνωρίζουμε τις ανάγκες βελτίωσης του συστήματος, αλλά και το αντίστοιχο κόστος αυτών των αναγκών».
Τη δημιουργία της Επιτροπής προανήγγειλε ο υπουργός Παιδείας, Κώστας Γαβρόγλου, μιλώντας την Πέμπτη στην Ολομέλεια της Βουλής, επί του νομοσχεδίου για τη γλωσσομάθεια. Όπως είπε,  «θα μελετήσει τα οικονομικά της Εκπαίδευσης και η κυβέρνηση δεσμεύεται σε τρία χρόνια να κλείσει τουλάχιστον τις ψαλίδες ως προς τις ανελαστικές δαπάνες, για να μην υπάρχει τουλάχιστον η παθογένεια που υπάρχει μέχρι σήμερα ως προς αυτό το σημείο. Πιστεύουμε μέχρι τον Ιούνιο να έχουμε τα πρώτα πολύ καλά αποτελέσματα».
«Πολύ φοβόμαστε ότι θα γίνει το επιστημονικό περιτύλιγμα της νομιμοποίησης της υποχρηματοδότησης της Παιδείας», απάντησε στον υπουργό ο ειδικός αγορητής του ΚΚΕ Γιάννης Δελής, αποκαλύπτοντας τους σκοπούς της κυβέρνησης. Όπως τόνισε: «Έχουμε αρκετή εμπειρία από τέτοιες επιτροπές. Θυμίζω την Επιτροπή των Σοφών του Ασφαλιστικού, που κατέληξε στο γνωστό νόμο-λαιμητόμο. Ακολούθησε η Επιτροπή των Σοφών για τα Εργασιακά, όπου ούτε λίγο - ούτε πολύ προτείνει την κατάργηση των συλλογικών συμβάσεων, την απελευθέρωση των απολύσεων»... Πρόσθεσε ότι η νομιμοποίηση της υποχρηματοδότησης που προωθείται, από ό,τι φαίνεται, μέσω της Επιτροπής «θα ταιριάζει κιόλας και με την αυτονομία, που όλοι σας υποστηρίζετε, της σχολικής μονάδας, η οποία αυτονομία δεν περιορίζεται ασφαλώς στην επιλογή του περιεχομένου των μαθημάτων, αλλά επεκτείνεται και στην οικονομική λειτουργία των σχολείων».