Σάββατο 16 Μαρτίου 2019

Α.Σ.Ε. Κέρκυρας: ΕΝΗΜΕΡΩΤΙΚΟ ΣΧΕΤΙΚΑ ΜΕ ΤΗ ΔΙΑΔΙΚΑΣΙΑ ΕΠΙΛΟΓΗΣ ΥΠΕΥΘΥΝΩΝ ΦΥΣΙΚΗΣ ΑΓΩΓΗΣ ΚΑΙ ΕΚΦΕ



Την Πέμπτη 07/03/2019 συνεδρίασε το ΠΥΣΔΕ Κέρκυρας με σκοπό την επιλογή Υπευθύνων Φυσικής Αγωγής και Σχολικού Αθλητισμού και ΕΚΦΕ.

Δύο δομές της εκπαίδευσης που θα μπορούσαν να επιτελέσουν σημαντικό έργο, τόσο παρέχοντας βοήθεια και υλικοτεχνική υποδομή στους εκπαιδευτικούς και στις Σχολικές Μονάδες, όσο και διοργανώνοντας διάφορες εκδηλώσεις και δραστηριότητες για τους μαθητές. Η συνεχής όμως υποβάθμιση και υποχρηματοδότηση των δομών αυτών, τις έχουν οδηγήσει να υπολειτουργούν. Σε πολλές περιοχές της χώρας δε λειτουργούν καν ενώ στις άλλες, λειτουργούν χάρη στην αυταπάρνηση των εκπαιδευτικών που συμμετέχουν σε αυτές, με απαρχαιωμένα υλικά και χωρίς το απαιτούμενο προσωπικό.

Το Υπουργείο Παιδείας κρατάει υποκριτική στάση απέναντι σε αυτές τι δομές.


Από τη μία «κόπτονται» για το σχολικό αθλητισμό, διοργανώνοντας και την Πανελλήνια Μέρα σχολικού Αθλητισμού, κι από την άλλη:

·         Μειώνουν τις ώρες της Φυσικής Αγωγής στα σχολεία.

·         Το αθλητικό υλικό που έχουν τα σχολεία είναι παλιό και φθαρμένο.

·         Οι πανελλήνιοιαγώνες γίνονται με έξοδα των σχολείων ως προς τη μεταφορά και διαμονή των μαθητών.

Από τη μία κόπτονται για τις Φυσικές Επιστήμες κι από την άλλη:

·         Καταργούν την 3ωρη μείωση του ωραρίου για τους Υπεύθυνους εργαστηρίων των σχολείων, μέσα στο οποίο θα μπορούσαν και να συνεργαστούν καλύτερα με τον Υπεύθυνο του ΕΚΦΕ, αλλά και να προετοιμάσουν και τις εργαστηριακές ασκήσεις.

·         Η υποχρηματοδότηση επηρεάζει αρνητικά τα σχολικά εργαστήρια με τους απαρχαιωμένους υπολογιστές,τις πειραματικές διατάξεις, και τα ανύπαρκτα αναλώσιμα υλικά.

·         Με τις αλλαγές στο Λύκειο δημιουργούν ένα ασφυκτικό περιβάλλον μάθησης, στο οποίο δε δίνεται καμία δυνατότητα στους εκπαιδευτικούς  να πειραματιστούν με τους μαθητές τους αφού έχουν σαν κύριο στόχο να «βγάλουν την ύλη».

·         Η ενιαιοποίηση της Φυσικής – Χημείας – Βιολογίας που έχει εξαγγελθεί στη Β΄ Λυκείου, εκτός από αντιεπιστημονική και αντιπαιδαγωγική δημιουργεί πρόσθετα προβλήματα στη διδασκαλία των μαθημάτων αυτών και καθιστά αδύνατη την πειραματική διδασκαλία.

Ακόμα όμως και σε αυτές τις δομές, με όλα τα προαναφερόμενα προβλήματα, η κυβέρνηση θέλει να έχει το πάνω χέρι στην επιλογή των προσώπων.Η επίφαση δημοκρατίας στη διάτρητη διαδικασία κρίσης των θέσεων αυτών, με Υπηρεσιακά Συμβούλια που η πλειοψηφία τους είναι ορισμένη από την ίδια την Κυβέρνηση, αποτελεί εμπαιγμό. Παράλληλα, «το κριτήριο της προσωπικότητας και της γενικής συγκρότησης» αποτιμάται από 0 έως 14 μονάδες. Το κριτήριο αυτό αποτιμάται με προσωπική συνέντευξη των υποψηφίων. Η κυβέρνηση ΣΥΡΙΖΑ – ΑΝΕΛ όχι απλά δεν κατήργησε τη συνέντευξη, όπως είχε υποσχεθεί, αλλά αύξησε τη βαρύτητά της στη συνολική βαθμολογία του υποψηφίου από 8 μονάδες σε 14 μονάδες το ανώτερο!

Η θέση μας είναι να τοποθετηθούν οι υποψήφιοι μόνο με τα μόρια που συγκέντρωσαν από τα αντικειμενικά μοριοδοτούμενα κριτήρια.

Γι' όλους αυτούς τους λόγους υλοποιήσαμε την πάγια θέση του ταξικού συνδικαλιστικού κινήματος ενάντια στην αντιδραστική κρατική αξιολόγηση. Αρνηθήκαμε να γίνουμε αξιολογητές! Παραβρεθήκαμε στη διαδικασία της επιλογής, ήμασταν το «αυτί» και το «μάτι» των συναδέλφων,αλλά στις συνεντεύξεις των Υπεύθυνων Φυσικής Αγωγής και των Υπεύθυνων ΕΚΦΕ βάλαμε παύλα (-).