Σάββατο 18 Μαΐου 2019

Α.Σ.Ε.Κέρκυρας:ΚΑΤΑΡΓΟΥΝ ΟΡΓΑΝΙΚΕΣ ΘΕΣΕΙΣ ΜΕΣΩ ΤΩΝ ΥΠΕΡΑΡΙΘΜΙΩΝ


ΚΑΤΑΡΓΟΥΝ ΟΡΓΑΝΙΚΕΣ ΘΕΣΕΙΣ ΜΕΣΩ ΤΩΝ ΥΠΕΡΑΡΙΘΜΙΩΝ

ΟΛΟΙ ΣΤΗΝ ΠΑΡΑΣΤΑΣΗ ΔΙΑΜΑΡΤΥΡΙΑΣ ΤΗ ΔΕΥΤΕΡΑ ΣΤΙΣ 11
ΣΤΗ ΣΥΝΕΔΡΙΑΣΗ ΤΟΥ ΠΥΣΔΕ ΚΕΡΚΥΡΑΣ ΓΙΑΤΙΣ ΥΠΕΡΑΡΙΘΜΙΕΣ

Για δεύτερη συνεχόμενη χρονιά,  το ΠΥΣΔΕ Κέρκυρας, προχώρησε σε ρύθμιση της οργανικής υπεραριθμίας, τινάζοντας στον αέρα πάνω από το 1/4 των συνολικών οργανικών θέσεων του νομού. Μία γεύση πήραμε ήδη από πέρσι: 240 υπεράριθμοι εκπαιδευτικοί στην Κέρκυρα, με αποτέλεσμα να καταργηθούν 5 οργανικές θέσεις!
Η πλειοψηφία του ΠΥΣΔΕ Κέρκυρας δεν είναι άμοιρη ευθυνών!  Ακολουθεί πιστά την πολιτική της κυβέρνησης του ΣΥΡΙΖΑ και της Ε.Ε. Η κυβερνητική πολιτική θέλει τους εκπαιδευτικούς αναλώσιμους στο βωμό του «Νέου Σχολείου». Έτοιμους να μετακινηθούν χωρίς περιορισμούς προκειμένου να καλύψουν τα δεκάδες χιλιάδες κενά που υπάρχουν. Ήδη εφαρμόζονται πιστά οι εγκύκλιοι του Υπουργείου για μείωση του αριθμού των εκπαιδευτικών, με την αύξηση του ωραρίου, την κατάργηση του 3ωρου στους υπεύθυνους εργαστηρίων, το κλείσιμο τμημάτων, τα 27αρια τμήματα, τις 2ες και 3ες  αναθέσεις, το κλείσιμο σχολείων που έρχεται, τις ηλεκτρονικές εγγραφές.
Θα μπορούσαν πολύ εύκολα να αποφύγουν τη ρύθμιση της υπεραριθμίας. Απλά δεν ήθελαν. Η κυβερνητική κατεύθυνση είναι η μείωση του προσωπικού και είναι αποφασισμένοι να την ακολουθήσουν!

Τα επόμενα χρόνια η διαδικασία αυτή θα γενικευτεί. Όλο και περισσότεροι εκπαιδευτικοί θα μπαίνουν στη διαδικασία της υπεραριθμίας, ειδικά με τα συνεχιζόμενα αντιεκπαιδευτικά μέτρα που παίρνει η κυβέρνηση ΣΥΡΙΖΑ αλλά και οι επόμενες κυβερνήσεις που θα έρθουν, συμπιέζοντας ακόμα πιο πολύ τα δικαιώματα των εκπαιδευτικών. Η κατάσταση με τις υπεραριθμίες θα φτάσει και στο σημείο (όπως γίνεται και σε άλλα ΠΥΣΔΕ της χώρας, π.χ. Καβάλα) όπου η άρση της υπεραριθμίας θα είναι υποχρεωτική και θα γίνεται ακόμα και παρά τη θέληση του εκπαιδευτικού Π.χ. εκπαιδευτικός που είναι οργανικά υπεράριθμος στο 1ο ΓΕΛ, και είναι ο τελευταίος τοποθετηθείς στο σχολείο, παρόλο που δεν επιθυμεί να κριθεί υπεράριθμος – ΚΡΙΝΕΤΑΙ - και πηγαίνει με νέα οργανική σε άλλο σχολείο της ίδιας ή όμορης ομάδας, δηλαδή ουσιαστικά σε οποιοδήποτε σχολειό της Κέρκυρας,   σύμφωνα με τις νέες ομάδες που αποφάσισε το  ΠΥΣΔΕ Κέρκυρας, και ταυτόχρονα η οργανική στο 1ο ΓΕΛ θα χάνεται.
Τι είναι τα Οργανικά Πλεονάσματα και τι είναι η Ρύθμιση Υπεραριθμίας.
Η  υπεραριθμία ( οργανικό πλεόνασμα) δημιουργείται σε κάποια σχολική μονάδα εφόσον υπάρχει εκπαιδευτικός  με οργανική θέση ο  οποίος δε συμπληρώνει δώδεκα ώρες με μαθήματα α΄ ανάθεσης. Σε αυτή την περίπτωση λέμε ότι ο εκπαιδευτικός είναι οργανικά  υπεράριθμος και έχει δικαίωμα να κάνει ρύθμιση υπεραριθμίας ώστε να τοποθετηθεί κατά προτεραιότητα σε κενές οργανικές θέσεις που έχουν προκύψει, με μια διαδικασία η οποία προηγείται της διαδικασίας των βελτιώσεων.
Το σκεπτικό είναι απλό, όπως αυτό και περιγράφεται στην  παράγραφο 1 του άρθρου 14 του ΠΔ 50/96.  Όταν λόγω των ιδιαίτερων συνθηκών που έχουν προκύψει σε κάποια συγκεκριμένη σχολική μονάδα, πχ συγχώνευση κατάργηση, μείωση μαθητών, μείωση τμημάτων κτλ, υπάρξουν εκπαιδευτικοί οι οποίοι πλέον δεν έχουν 12 ώρες α΄ ανάθεσης στη συγκεκριμένη σχολική μονάδα, αυτοί οι εκπαιδευτικοί έχουν το δικαίωμα να τοποθετηθούν σε υπάρχουσες νέες οργανικές θέσεις της ίδιας ομάδας σχολείων, ή της όμορης ομάδας, πριν τη διαδικασία των βελτιώσεων, κατά προτεραιότητα σε σχέση με τους αιτούντες βελτίωση.
Το άρθρο 14 παρ. 1β του ΠΔ 50/96 αναφέρει:
« Υπεραριθμίες είναι δυνατόν να προκύψουν β) Σε σχολικές μονάδες της Β/θμιας εκπαίδευσης από ίδρυση, κατάργηση ή συγχώνευση αυτών, από μετατροπή λυκείων σε λυκειακές τάξεις ή από μείωση των τμημάτων των μαθητών ή άλλη αιτία. Σε περίπτωση συγχώνευσης σχολικών μονάδων για τη διαπίστωση της τυχόν υπεραριθμίας κρίνονται όλοι οι εκπαιδευτικοί των σχολείων που συγχωνεύονται.»

Έτσι λοιπόν το άρθρο 14 κάνει σαφές ότι οι οργανικές υπεραριθμίες προκύπτουν (δεν προϋπάρχουν) από συγκεκριμένες  μεταβολές οι οποίες μπορεί να λάβουν χώρα σε  συγκεκριμένη σχολική μονάδα και σχετίζονται με τις ιδιαίτερες συνθήκες που πρόεκυψαν στη συγκεκριμένη σχολική μονάδα. Στην Κέρκυρα όμως, όπως και πανελλαδικά, η συντριπτική πλειονότητα των οργανικών υπεραριθμιών δεν προέκυψε σε κάποιο συγκεκριμένο σχολείο μεμονωμένα, λόγω συγκεκριμένων ιδιαίτερων καταστάσεων πχ συρρίκνωσης τμημάτων, αλλά οφείλονται σε πολιτικές αποφάσεις των κυβερνήσεων, στην αύξηση ωραρίου των εκπαιδευτικών, στην αύξηση μαθητών ανά τμήμα κτλ, δηλαδή οριζόντια σε  όλα τα σχολεία και σε όλες τις ειδικότητες/κλάδους, ή λόγω της μείωσης των ωρών σε κάποιο συγκεκριμένο κλάδο συνολικά, πχ ξενόγλωσσοι (ΠΕ05,ΠΕ06,ΠΕ07). Επιπλέον ο τρόπος υπολογισμού των κενών/πλεονασμάτων είναι αντιδραστικός -μια και χρησιμοποιεί όλες τις αντιλαϊκές εγκυκλίους και νόμους που έχουν ψηφιστεί τα τελευταία χρόνια-κάτι το οποίο αποδεικνύεται από το γεγονός κάθε χρόνο προσλαμβάνονται αναπληρωτές σε κλάδους/ειδικότητες που φαίνεται να παρουσιάζονται υπεραριθμίες!!
Εκτός λοιπόν από ελάχιστες εξαιρέσεις , οι υπεραριθμίες είναι πλασματικές και επιπλέον δε δικαιολογείται η χρήση του δικαιώματος της άρσης τους αφού αυτές δε προέκυψαν μόνο σε κάποιο συγκεκριμένο σχολείο αλλά σε όλα τα σχολεία και σε όλους τους κλάδους συνολικά λόγω των αντιλαϊκών πολιτικών όλων των κυβερνήσεων.
Για όλους τους παραπάνω λόγους:
·         καλούμε το ΠΥΣΔΕ να μη βγάλει υπεράριθμους και να μην προχωρήσει σε καμία ρύθμιση υπεραριθμίας παρά μόνο για αυτές τις ελάχιστες περιπτώσεις συναδέλφων στις οποίες η υπεραριθμία τους «προέκυψε» σε κάποια σχολική μονάδα λόγω των συγκεκριμένων ιδιαίτερων μεταβολών της σχολικής μονάδας,  πχ συγχωνεύσεις τμημάτων – υποβαθμίσεις σχολείων κλπ, όπως το ΠΔ 50/96 ορίζει.

·         καλούμε τους συναδέλφους να μην κάνουν αίτηση για να κριθούν υπεράριθμοι, και να μην προχωρήσουν σε ρύθμιση υπεραριθμίας ώστε οι τοποθετήσεις στα οργανικά κενά να γίνουν με δίκαιο τρόπο,  δηλαδή συγκρινόμενοι μεταξύ τους  με βάση τα μόρια μετάθεσης, κατά τη διαδικασία των βελτιώσεων. Θεωρούμε απαράδεκτο και αντισυναδελφικό να γίνεται κατάχρηση τους δικαιώματος της ρύθμισης υπεραριθμίας από συναδέλφους  εις βάρος άλλων εκπαιδευτικών με πολλαπλάσιο αριθμό μορίων , οι οποίοι βρίσκονται για χρόνια σε σχολεία της περιφέρειας. Το ατομικό συμφέρον του κάθε συναδέλφου υπηρετείται μέσα από το συλλογικό συμφέρον του κλάδου και με βάση αυτή την αρχή πρέπει να δράσουμε. Οι καταργήσεις οργανικών  θέσεων από τη Διοίκηση είναι μεγάλο πρόβλημα για τον κλάδο και, τελικά, για τον κάθε συνάδελφο ξεχωριστά.

·         Είναι ευθύνη του κινήματος  και της ΕΛΜΕ συγκεκριμένα να υπερασπιστεί τα δικαιώματα των εκπαιδευτικών και να προσπαθήσει να αποτρέψει την περαιτέρω συρρίκνωση των οργανικών θέσεων στην Κέρκυρα. Να προκηρύξει η ΕΛΜΕ Κέρκυρας άμεσα, παράσταση διαμαρτυρίας στο ΠΥΣΔΕ, την επόμενη φορά που θα συνεδριάσει για το θέμα αυτό!
ΑΣ ΤΟΥΣ ΣΤΑΜΑΤΗΣΟΥΜΕ
Δεν πειθαρχούμε στους νόμους τους, που τους έφτιαξαν για να υποτάξουν τους εργαζόμενους. Αντιστεκόμαστε και διεκδικούμε αυτά που μας ανήκουν, το μέλλον μας, την αξιοπρέπειά μας.
Το ΠΑΜΕ καλεί όλους τους εκπαιδευτικούς να αντισταθούν. Να μην τους αφήσουμε να παίζουν με το μέλλον μας…

ΝΑ ΜΗ ΧΑΘΕΙ ΚΑΜΙΑ ΟΡΓΑΝΙΚΗ ΘΕΣΗ
ΝΑ ΔΟΘΟΥΝ ΟΛΑ ΤΑ ΚΕΝΑ ΚΑΙ ΝΑ ΓΙΝΟΥΝ ΟΙ ΤΟΠΟΘΕΤΗΣΕΙΣ ΜΕ ΒΑΣΗ ΤΑ ΜΟΡΙΑ
Καλούμε όλους τους εκπαιδευτικούς να ακυρώσουν στην πράξη την προσπάθεια για τη ρύθμιση των υπεραριθμιών!
Καλούμε όλους τους εκπαιδευτικούς στην Παράσταση Διαμαρτυρίας τη Δευτέρα, 20 Μαΐου, στις 11 π.μ στη συνεδρίαση του ΠΥΣΔΕ για τις υπεραριθμίες!

Η ΕΛΜΕ Κέρκυρας έχει προκηρύξει στάση εργασίας 11-2 για τη διευκόλυνση των συναδέλφων.