Πέμπτη, 17 Μαρτίου 2016

Κινητοποίηση για τα πολύ σοβαρά προβλήματα του 2ου Ειδικού Δημοτικού Σχολείου Ιωαννίνων.


Ένας αδιάκοπος αγώνας, τόσο του εκπαιδευτικού προσωπικού όσο και του Συλλόγου  Γονέων  και Κηδεμόνων του  2ου  Ειδικού Δημοτικού Σχολείου στα Ιωάννινα ,που  στεγάζεται στο ισόγειο του διδακτηρίου του  Σχολικού Συγκροτήματος του Κάστρου , έχει ξεκινήσει  εδώ και 4 χρόνια για την αξιοπρεπή εκπαίδευση των παιδιών ΑΜΕΑ δυστυχώς όμως χωρίς κανένα αποτέλεσμα ...μέχρι στιγμής .
 Ολόκληρη η ανακοίνωση του Συλλόγου Γονέων και Κηδεμόνων έχει ως εξής:

Εδώ και πέντε χρόνια το 2ο Ειδικό Δημοτικό Σχολείο Ιωαννίνων αντιμετωπίζει σοβαρότατα στεγαστικά προβλήματα. Συγκεκριμένα:
                                                                                                                   
Το Σχολείο  στεγάζεται στο ισόγειο του διδακτηρίου του  Σχολικού Συγκροτήματος του Κάστρου Ιωαννίνων. Στο ίδιο Συγκρότημα στεγάζονται το Ειδικό Δημοτικό Σχολείο Παιδιών με Προβλήματα Όρασης και το 9ο Διαπολιτισμικό Δημοτικό Σχολείο Ιωαννίνων. Οι χώροι που αξιοποιεί είναι οι εξής:

·           4 αίθουσες  60,48 τμ (1η 16,8τμ, 2η10,66τμ, 3η11,89τμ, 4η 21,13τ.μ) στις οποίες στεγάζονται τα 6 τμήματα (τάξεις) του Σχολείου. Δυο αίθουσες στεγάζουν 4 τμήματα, και χωρίζονται με βιβλιοθήκες, γεγονός που δημιουργεί τεράστια λειτουργικά και παιδαγωγικά προβλήματα.
·           1 γραφείο 10,68τμ που χρησιμοποιείται ως γραφείο της διεύθυνσης και του 16μελούς προσωπικού του 2ου Ειδικού Σχολείου (το γραφείο είναι ουσιαστικά ο προθάλαμος  των τουαλετών Προσωπικού του Συγκροτήματος).
·           1 αίθουσα  10,38τμ η οποία χρησιμοποιείται ως κουζίνα και τραπεζαρία για 19 παιδιά.
·           1 μπάνιο – τουαλέτα 12,96τμ
Δεν υπάρχουν γραφεία Λογοθεραπείας, Κοιν.Λειτουργού, Ψυχολόγου, Εργοθεραπείας, Γυμναστήριο, με αποτέλεσμα οι ειδικότητες αυτές πραγματοποιούν τις συνεδρίες τους στους διαδρόμους, γεγονός που ακυρώνει ουσιαστικά, το πολύ σημαντικό έργο τους.
Ο αριθμός των μαθητών του Σχολείου είναι δεκαεννιά (19). Αυτό σημαίνει ότι η  αναλογία μαθητή/τ.μ. είναι λιγότερο από 1τμ . Έτσι, οι μαθητές ΑμΕΑ δεν έχουν ούτε το στοιχειώδη χώρο για να κινηθούν. Η στενότητα χώρου δημιουργεί κινδύνους για την ασφάλεια των μαθητών, καθώς κάποιοι από αυτούς παρουσιάζουν, ορισμένες φορές, κρίσεις επιθετικότητας.
Υπάρχουν σοβαρά ζητήματα αντισεισμικής προστασίας και πυρασφάλειας λόγω της στενότητας του χώρου.
Ο αριθμός των μαθητών του  2ο Ειδικού Δημοτικού Σχολείου έχει προοδευτικά αυξητική τάση τα τελευταία χρόνια, λόγω κυρίως του πολύ σημαντικού εκπαιδευτικού έργου που γίνεται σ' αυτό και αν δεν υπήρχε το κτηριακό πρόβλημα, θα ήταν σίγουρα μεγαλύτερος. Έρχονται γονείς  που επίμονα ζητούν να εγγράψουν τα παιδιά τους στο σχολείο, οι οποίοι όμως ενημερώνονται, ότι  αυτό είναι αδύνατο να γίνει, γιατί “δεν υπάρχει χώρος”.
Το διάστημα αυτό Γονείς και Εκπαιδευτικοί  του σχολείου δίνουμε έναν μεγάλο αγώνα για να έχουν τα παιδιά μας μια αξιοπρεπή σχολική στέγη. Δυστυχώς η ανοχή και η κατανόηση που δείχνουμε έχει εκληφτεί μέχρι σήμερα, μάλλον, ως αδυναμία από τους αρμόδιους. Περιμέναμε και πιστεύαμε ότι:
Α. Μετά τις δυο ερωτήσεις που έχουν γίνει στη βουλή τα δυο προηγούμενα χρόνια.
Β. Μετά τις δυο επιστολές που στείλαμε την περασμένη χρονιά στον Υπουργό Παιδείας (εκ των οποίων καμία δεν απαντήθηκε).
Γ. Μετά την επίσκεψη της Περιφερειακής Διευθύντριας και του Διευθυντή Εκπαίδευσης στο Σχολείο.
Δ. Μετά τις αλεπάλληλες συσκέψεις που κάναμε πριν τα Χριστούγεννα με τον Αντιδήμαρχο Παιδείας κ.Κολόκα.
Ε.Μετά το Δημοτικό Συμβούλιο που έγινε το Νοέμβρη και την υπόσχεση του Δημάρχου κ.Μπέγκα ότι θα δρομολογηθεί άμεσα λύση.
Ζ. Μετά τις υποσχέσεις που μας δόθηκαν ότι μετά τα Χριστούγεννα θα κατατεθεί από τον Αντιδήμαρχο πρόταση που θα συμβάλλει στην επίλυση του στεγαστικού προβλήματος του σχολείο ...ΕΠΙΤΕΛΟΥΣ ΚΑΤΙ ΘΑ ΓΙΝΟΤΑΝ.

Όμως για μια ακόμη φορά οι προσδοκίες μας διαψεύστηκαν. Η σχολική χρονιά κοντεύει να τελειώσει, τα παιδιά μας εκπαιδεύονται σε τριτοκοσμικές συνθήκες και λύση δεν φαίνεται να δίνεται. Επιπλέον όπως μας ενημέρωσε ο κ.Διευθυντής Πρωτοβάθμιας Εκπαίδευσης, πολύ δύσκολο να παραχωρηθούν χώροι στο 2ο Ειδικό Σχολείο, γιατί “υπάρχει σκέψη, στο συστεγαζόμενο σχολείο να έρθουν  προσφυγόπουλα επειδή είναι διαπολιτισμικό”.  Εδώ δεν μπορούν να λύσουν τα εκπαιδευτικά προβλήματα των υπαρχόντων παιδιών του σχολείου ... προδοκούν να λύσουν και το πρόβλημα της μόρφωσης των προσφυγόπουλων.
Για μας, είναι απόλυτα κατανοητό, ότι παρόμοια στεγαστικά προβλήματα δεν μπορούν να λυθούν από τη μια μέρα στην άλλη. Ωστόσο η νυν (και η πρώην πολύ περισσότερο) Δημοτική Αρχή δεν έχει καμιά δικαιολογία. Πέντε χρόνια, είχαν όλο το χρόνο στη διάθεσή τους να δρομολογήσουν μια λύση σε συνεργασία με τους φορείς της Εκπαίδευσης. Δεν υπάρχει πλέον άλλο περιθώριο αναμονής. Είναι εξαιρετικά επείγουσα ανάγκη να εξευρεθούν  ΤΩΡΑ χώροι είτε στο παρόν συγκρότημα, είτε σε άλλο σχολείο, με αίθουσες διδασκαλίας που δεν θα είναι “κελιά”,  για χώρους εκπαίδευσης – σίτισης – γραφείων.

 ΔΕΝ ΜΠΟΡΟΥΜΕ ΝΑ ΕΧΟΥΜΕ ΑΛΛΗ ΜΙΑ ΧΡΟΝΙΑ ΧΑΜΕΝΗ ΓΙΑ ΤΑ ΠΑΙΔΙΑ ΜΑΣ. ΑΡΚΕΤΑ ΠΕΡΙΜΕΝΑΜΕ, ΑΡΚΕΤΑ ΜΑΣ ΚΟΡΟΪΔΕΨΑΝ.

Η Γενική Συνέλευση του Συλλόγου μας που έγινε πριν μια βδομάδα αποφάσισε ΟΜΟΦΩΝΑ να προχωρήσει σε αγωνιστική κινητοποίηση την ΠΕΜΠΤΗ 17 & την ΠΑΡΑΣΚΕΥΗ 18 ΜΑΡΤΙΟΥ.

ΔΕΝ ΣΤΕΛΝΟΥΜΕ ΤΑ ΠΑΙΔΙΑ ΜΑΣ ΣΤΟ ΣΧΟΛΕΙΟ ΩΣΠΟΥ ΝΑ ΒΡΕΘΕΙ ΛΥΣΗ ΑΠΟ ΤΟΥΣ ΑΡΜΟΔΙΟΥΣ.

ΤΗΝ ΠΕΜΠΤΗ 17/3 ΚΑΙ ΤΗΝ ΠΑΡΑΣΚΕΥΗ 18/3 ΣΤΙΣ 8:00 ΤΟ ΠΡΩΙ συγκεντρωνόμαστε στην πόρτα του σχολείου και γνωστοποιούμε το πρόβλημα στην τοπική κοινωνία και τους αρμόδιους φορείς με κάθε τρόπο.



ΖΗΤΟΥΜΕ ΝΑ ΣΤΗΡΙΞΕΤΕ ΤΟΝ ΑΓΩΝΑ ΜΑΣ


ΣΤΟ ΠΑΡΑΚΑΤΩ LINK ΜΠΟΡΕΙΤΕ ΝΑ ΔΕΙΤΕ ΣΤΟΙΧΕΙΑ ΑΠΟ ΠΡΟΗΓΟΥΜΕΝΗ ΚΙΝΗΤΟΠΟΙΗΣΗ  ΣΤΗΝ ΑΡΧΗ ΤΗΣ ΣΧΟΛΙΚΗΣ ΧΡΟΝΙΑΣ :
http://epirus-tv-news.blogspot.gr/2015/09/2-2.html