Πέμπτη 22 Ιανουαρίου 2015

Μπορμπότης Γ.:Ο ΣΥΡΙΖΑ και η «αντικειμενική αξιολόγηση»

Αρθρογράφος Γιάννης Μπορμπότης :


Ο κ. Τσίπρας μας αποκάλυψε, στο Διαρκές Συνέδριο του ΣΥΡΙΖΑ, στις 3/1/2015 ότι «η αξιολόγηση υπαλλήλων και υπηρεσιών θα γίνεται στη βάση αντικειμενικών δεικτών»…
Τι μας λέει με άλλα λόγια; 
ΝΑΙ στην αξιολόγηση των δημόσιων υπαλλήλων, αλλά αυτή να γίνεται με «αντικειμενικό τρόπο», βάσει δεικτών.
Σίγουρα γνωρίζουμε όλοι τη θέση ΝΔ – ΠΑΣΟΚ γύρω από το θέμα αλλά τώρα και ο ΣΥΡΙΖΑ χρησιμοποιεί τα ίδια ακριβώς επιχειρήματα, με τα οποία ΝΔ και ΠΑΣΟΚ θέσπισαν τους δείκτες αξιολόγησης στην εκπαίδευση και σε όλο το Δημόσιο.
Αποκαλυπτικές ήταν και οι τοποθετήσεις υποψηφίων βουλευτών και εκπροσώπων του ΣΥΡΙΖΑ στην εκδήλωση που οργάνωσαν ΕΛΜΕ, ΣΕΠΕ και Ένωση Γονέων στο Εργατικό Κέντρο Κέρκυρας την Παρασκευή 16/01/2015. Εκεί είπαν ότι, αν και θα καταργηθούν οι υπάρχοντες νόμοι για την αξιολόγηση, θα πρέπει όμως να γίνει μία “καταγραφή” για να ξέρουμε τι γίνεται στα σχολεία. Περισσότερες διευκρινήσεις δεν δόθηκαν, παρά τις ερωτήσεις, σύμφωνα με τη γνωστή τακτική του ΣΥΡΙΖΑ των θολών δηλώσεων.
 Επίσης μας κάλεσαν να μην βλέπουμε την αξιολόγηση ως ταμπού!!! Αν είναι δυνατόν. Λες και οι αντιδράσεις για την αξιολόγηση γινόταν λόγω κάποιου ταμπού… Όταν οι εκπρόσωποι του ΣΥΡΙΖΑ μέσα στο ΔΣ της ΕΛΜΕ αλλά και στις Γενικές Συνελεύσεις ψήφιζαν αποφάσεις και κείμενα ενάντια σε κάθε αξιολόγηση το έκαναν από ταμπού;;; Από ότι φαίνεται τελικά το έκαναν γιατί δεν ήθελαν να πάνε απέναντι στην ομόθυμη καταδίκη της αξιολόγησης από το σύνολο των συναδέλφων. Τώρα όμως στο πλαίσιο του “πολιτικού ρεαλισμού” του ΣΥΡΙΖΑ οι θέσεις του αλλάζουν…
Έχουμε ξαναπεί ότι η αξιολόγηση δεν έχει στόχο να γίνουν καλύτερα τα σχολειά και οι εκπαιδευτικοί αλλά να προχωρήσει η κατηγοριοποίηση των σχολείων και των μαθητών. Το σχολείο και το εκπαιδευτικό σύστημα της Ελλάδας δεν επιτελεί το σκοπό που θα έπρεπε, της δημιουργίας δηλαδή ενός ολοκληρωμένου ανθρώπου με γνώση των νόμων κίνησης της κοινωνίας. Το σχολείο αυτό προάγει τον ανταγωνισμό, την ημιμάθεια και αναπαράγει το σύστημα που υπηρετεί.
Ποιός όμως καθορίζει σήμερα τι είναι «αντικειμενικό»; Οι ανάγκες του λαού για ολόπλευρη μόρφωση ή οι ανάγκες του κεφαλαίου για κατάρτιση της νέας γενιάς με δεξιότητες μιας χρήσης;
Την απάντηση τη γνωρίζουμε, την ζούμε καθημερινά. Στο πλαίσιο του καπιταλιστικού δρόμου ανάπτυξης και της ΕΕ, τα πάντα υποτάσσονται στις ανάγκες του κεφαλαίου. Είναι εκατοντάδες οι οδηγίες της ΕΕ, διαχρονικά, που προωθούν την ακόμα μεγαλύτερη και ταχύτερη προσαρμογή της εκπαίδευσης στις απαιτήσεις των βιομηχάνων. Να γιατί όσοι δεσμεύονται να συνεχίσουν αυτόν το δρόμο, ανάμεσά τους και ο ΣΥΡΙΖΑ, κοροϊδεύουν τους δημόσιους υπάλληλους και τους εκπαιδευτικούς όταν μιλάνε για μια άλλη, καλή αξιολόγηση, υπέρ των εκπαιδευτικών, των μαθητών, του λαού. Τέτοια ούτε υπήρξε, ούτε μπορεί να υπάρξει. Οι δημόσιοι υπάλληλοι, οι εκπαιδευτικοί, έχουν πείρα και πρέπει να την αξιοποιήσουν. Να δυναμώσουν αποφασιστικά το ΚΚΕ, το μόνο Κόμμα που στάθηκε ενάντια και αποκάλυψε το πραγματικό, αντιδραστικό περιεχόμενο της λεγόμενης αξιολόγησης.

*Είναι υποψήφιος βουλευτής του ΚΚΕκαι  αντιπρόεδρος της ΕΛΜΕ Κέρκυρας
ΠΗΓΗ: Εφημερίδα Καθημερινή Ενημέρωση