Πέμπτη 15 Οκτωβρίου 2015

Μαζική κινητοποίηση γονιών και εκπαιδευτικών για τα χιλιάδες κενά στα σχολεία

Μαζική και δυναμική κινητοποίηση στο υπουργείο Παιδείας πραγματοποίησαν το απόγευμα της Τετάρτης γονείς και εκπαιδευτικοί, απαιτώντας την «εδώ και τώρα» κάλυψη των χιλιάδων κενών θέσεων εκπαιδευτικών στα σχολεία.
Περισσότερες από 40 Ενώσεις Γονέων από όλη την Αττική ανταποκρίθηκαν στο κάλεσμα της Ομοσπονδίας Γονέων Αττικής για να διεκδικήσουν όσα υπονομεύουν το δικαίωμα των παιδιών της λαϊκής οικογένειας στη μόρφωση, αποτέλεσμα των πολιτικών που ακολουθούνται χρόνια στην εκπαίδευση.
Χιλιάδες κενά δεν θα καλυφθούν
Κατά τη διάρκεια της συνάντησης που είχαν εκπρόσωποι των Ομοσπονδιών και των Σωματείων με τον υπουργό Παιδείας Ν. Φίλη, ούτε λίγο ούτε πολύ ο τελευταίος είπε «μια από τα ίδια», ότι δηλαδή χιλιάδες κενά δεν πρόκειται να καλυφθούν. Συγκεκριμένα, ο υπουργός Παιδείας είπε ότι μέχρι το τέλος της εβδομάδας θα έχουν εξασφαλιστεί 19.500 πιστώσεις, απ' αυτές οι 2.000 αφορούν την Ειδική Αγωγή και οι 12.000 τη Γενική Παιδεία. Υπενθυμίζεται ότι σύμφωνα με τις εκτιμήσεων των Ομοσπονδιών τα κενά υπολογίζονται σε 25.000, άρα ακόμη και με αυτές τις πιστώσεις θα υπάρχουν περίπου 6.000 κενά. Στο ζήτημα των διορισμών, ο υπουργός Παιδείας είπε ότι θα γίνουν από το 2016 και 2017, με ορίζοντα 4ετίας, και οι διορισμοί θα συναρτώνται από το γνωστό πλέον άλλοθι της πορείας του προϋπολογισμού, των δημοσιονομικών κ.ά.

Για το μισθολογικό υποστήριξε ότι πρόθεσή του είναι να δώσει μια μικρή αύξηση στους νεοδιοριζόμενους, χωρίς να διευκρινίζει αν αυτή θα δοθεί μειώνοντας μεγαλύτερα κλιμάκια. Ωστόσο, διευκρίνισε ότι η συγκεκριμένη «καλή πρόθεση» δεν εξαρτάται απ' αυτόν, αλλά από την κυβέρνηση! Για το ζήτημα των καθαριστριών, της φύλαξης και το Ασφαλιστικό απέφυγε να απαντήσει.
«Δούρειος Ίππος» ο «διάλογος»
Από τη συνάντηση έγινε καθαρό ότι πρόθεση της κυβέρνησης είναι να αφήσει και φέτος πολλά παιδιά χωρίς δάσκαλο στην τάξη μέχρι το τέλος της σχολικής χρονιάς και να αξιοποιήσει το «διάλογο» εφ' όλης της ύλης ως «Δούρειο Ίππο» για να αποσπάσει τη συναίνεση των εκπαιδευτικών στα εκρηκτικά προβλήματα που έχουν δημιουργηθεί, κρύβοντάς τα κάτω από το αυστηρό δημοσιονομικό πλαίσιο που υπάρχει. Όπως είπε ο υπουργός Παιδείας, «ο διάλογος» θα αφορά τα αναλυτικά προγράμματα, πόσες και ποιες ειδικότητες χρειάζονται, τους διορισμούς, την αύξηση του ωραρίου, πόσα παιδιά πρέπει να είναι μέσα στην τάξη κ.ά.