Κυριακή 4 Οκτωβρίου 2015

ΠΑΜΕ Εκπ/κών Κέρκυρας:Τεράστια τα προβλήματα στο χώρο της Ειδικής Αγωγής.

Τεράστια τα προβλήματα στο Χώρο της Ειδικής Αγωγής.
Απαραίτητο να λειτουργήσουν άμεσα όλες οι δομές.

Για μία ακόμη χρονιά, το σχολικό έτος ξεκίνησε με τεράστια προβλήματα στο χώρο της Ειδικής Αγωγής. Δεκάδες ειδικά σχολεία σε όλη την Ελλάδα είναι κλειστά ή υπολειτουργούν, όταν ακόμα κι αυτές οι δομές δεν καλύπτουν τις ανάγκες που υπάρχουν. Τα κονδύλια για διορισμούς αναπληρωτών, είναι μειωμένα σε σχέση με πέρυσι και θα γίνουν αποκλειστικά από προγράμματα ΕΣΠΑ. Έτσι θα «ξεφορτωθεί» ο κρατικός προϋπολογισμός από το βάρος δαπανών μισθοδοσίας, προκειμένου να προκύψουν τα «ματωμένα» «πρωτογενή πλεονάσματα» που θ΄ αξιοποιηθούν για την «επανεκκίνηση της οικονομίας» και την έξοδο από την κρίση προς όφελος του κεφαλαίου.
Οι αιώνια περιπλανώμενοι, με εργασιακές σχέσεις-λάστιχο χωρίς δικαιώματα αναπληρωτές της ειδικής αγωγής και εκπαίδευσης δεν ξέρουν πότε και εάν θα εργαστούν φέτος στις δομές της. Παιδιά που δικαιούνται παράλληλη στήριξη – με βάση και τα περσινά δεδομένα – υπάρχει πιθανότητα να γνωρίσουν το δάσκαλό τους … κατά το Πάσχα.
Το 3ο μνημόνιο μας λέει ότι η βαρβαρότητα τους δεν έχει τέλος. Έτσι, στο άρθρο 2 του μνημονίου προβλέπεται «ΕΞΟΡΘΟΛΟΓΙΣΜΟΣ ΤΟΥ ΚΟΣΤΟΥΣ ΤΗΣ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗΣ». Αλήθεια από πού περισσεύουν και θα κόψουν;;
Στην Κέρκυρα όλα τα Σχολεία Ειδικής Αγωγής υπολειτουργούν αφού σε αυτά υπάρχουν μόνο οι Διευθυντές και 2 ή 3 εκπαιδευτικοί!!! Αυτό έχει ως αποτέλεσμα πολλά από τα παιδιά να μένουν σπίτι τους λόγω του ότι δεν υπάρχουν οι εκπαιδευτικοί ειδικοτήτων, το Ειδικό Επιστημονικό Προσωπικό (λογοθεραπευτές, εργοθεραπευτές κλπ) αλλά ούτε το απαραίτητο Ειδικό Βοηθητικό Προσωπικό (ΕΒΠ). Σε άλλες περιπτώσεις τα προβλήματα μεταφοράς των μαθητών δεν έχουν λυθεί. Τα κτήρια στα οποία στεγάζονται κάποια από τα ειδικά σχολεία είναι ακατάλληλα για να φιλοξενούν παιδιά με ειδικές ανάγκες. Σε αυτό έχουμε αναφερθεί και άλλες χρονιές αλλά Τοπική Διοίκηση και Υπουργείο κλείνουν αυτιά και μάτια μπροστά στο τεράστιο πρόβλημα. Το ΚΕΔΔΥ που κάνει διαγνώσεις μαθησιακών δυσκολιών είναι και αυτό υποστελεχωμένο με μεγάλο αριθμό αιτήσεων να βρίσκονται σε αναμονή ακόμη και πάνω από ένα χρόνο!!!
Η απαξίωση σχολείων και δομών με τη διαχρονική ευθύνη των κυβερνήσεων σπρώχνουν τους γονείς να βρίσκουν λύσεις που απαιτούν να βάλουν το χέρι βαθιά στην τσέπη. Όσοι δεν έχουν αυτή τη δυνατότητα αναγκάζονται ακόμη και να κρατάνε τα παιδιά στο σπίτι εκτός σχολικής διαδικασίας.
Να μην συμβιβαστούμε με την κατάσταση, να διεκδικήσουμε όλα αυτά που δικαιούνται όσοι εμπλέκονται με την Ειδική Αγωγή. Η μόρφωση, η ολόπλευρη ανάπτυξη της προσωπικότητας, η κοινωνική και παραγωγική ένταξη, παρά τις φυσικές και σωματικές δυσκολίες που προσθέτει η αναπηρία, δεν είναι πολυτέλεια αλλά δικαίωμα του κάθε ανθρώπου.


Διεκδικούμε για το σύνολο των αναγκών μας:
·      Αποκλειστικά δημόσια και δωρεάν, αναβαθμισμένη Ειδική Αγωγή κι Εκπαίδευση.
·      Άμεση, γενναία χρηματοδότηση της Ειδικής Αγωγής κι Εκπαίδευσης από τον κρατικό προϋπολογισμό.
·      Μονιμοποίηση εδώ και τώρα όλων των εργαζομένων (εκπαιδευτικού, ειδικού εκπαιδευτικού, βοηθητικού εκπαιδευτικού και τεχνικού προσωπικού) στην Ειδική Αγωγή, χωρίς όρους και προϋποθέσεις. Μαζικές προσλήψεις μόνιμου ειδικευμένου προσωπικού.
·      Αποκλειστικά δημόσιο, δωρεάν και ασφαλές σύστημα μεταφοράς των μαθητών στα σχολεία τους, με ευθύνη του υπουργείου Παιδείας, που θα διαθέσει κατάλληλα διαμορφωμένα μέσα μετακίνησης, εξειδικευμένους οδηγούς και συνοδούς, με την αναγκαία χρηματοδότηση.
·      Να απαγορευτεί η επιχειρηματική δράση στο χώρο της Ειδικής Αγωγής κι Εκπαίδευσης, της πρώιμης διάγνωσης και παρέμβασης και της αποκατάστασης των παιδιών με αναπηρίες.
·      Ούτε ένα παιδί με αναπηρία στο σπίτι του ή σε σχολείο που δεν μπορεί να ανταποκριθεί στις ιδιαίτερες εκπαιδευτικές ανάγκες του.

·      Βελτίωση της υλικοτεχνικής υποδομής των υπαρχόντων δομών Ειδικής Αγωγής ώστε ν’ ανταποκρίνονται στις ανάγκες των μαθητών και ίδρυση νέων ΣΜΕΑΕ.