Τετάρτη 29 Ιανουαρίου 2014

ΣΕΠΕ Κέρκυρας:Εφαρμογή της αξιολόγησης/αυτοαξιολόγησης (ΟΜΑΔΕΣ ΕΡΓΑΣΙΑΣ) που προωθεί το ΥΠΑΙΘ



Συναδέλφισσες και συνάδελφοι,
 το  Δ. Σ.  του Συλλόγου μας χαιρετίζει όλους εσάς που με την υπογραφή σας, με συντριπτική πλειοψηφία ταχθήκατε κατά της επιχειρούμενης «αξιολόγησης» που στόχο έχει να αποδομήσει τη δημόσια παιδεία και να οδηγήσει σε κατηγοριοποίηση - κλείσιμο σχολείων και απολύσεις εκπαιδευτικών.  Με τη μεγάλη συμμετοχή των Εκπαιδευτικών Πρωτοβάθμιας Εκπαίδευσης του Ν.  Κέρκυρας (688 υπογραφές) για μία ακόμη φορά αποδείξαμε ότι εμείς μπορούμε να προχωρήσουμε ενωτικά. Η εμπιστοσύνη σας  στο Δ.Σ. αλλά και στη δύναμη της συλλογικότητας και της αλληλεγγύης μας δίνει δύναμη και αισιοδοξία.
  
Επίσης η μεγάλη συμμετοχή των συναδέλφων σε όλη την Ελλάδα στέλνει σαφές μήνυμα στον Υπουργό Παιδείας ότι μάλλον δεν μας μέτρησε καλά όταν έλεγε:

«Θεσμοθετήσαμε μετά από 30 χρόνια την αξιολόγηση των εκπαιδευτικών, αλλά και του εκπαιδευτικού έργου. Όχι μόνον θα προχωρήσει, αλλά και θα επιταχυνθεί. Οι αντιδράσεις είναι το κύκνειο άσμα μιας συντεχνίας, και όχι της πλειοψηφίας των εκπαιδευτικών που την επιζητούν».

Συναδέλφισσες και συνάδελφοι, το επόμενο διάστημα με βάση την εγκύκλιο στις 10/12/2013 με τίτλο «Εφαρμογή του θεσμού της Αξιολόγησης του Εκπαιδευτικού Έργου της σχολικής μονάδας κατά το σχολικό έτος 2013-2014 – Διαδικασίες» θα επιχειρηθεί από την διοίκηση να πραγματοποιηθούν συνεδριάσεις των συλλόγων διδασκόντων  και να προχωρήσουν οι διαδικασίες αυτοαξιολόγησης της σχολικής μονάδας με τον ορισμό ομάδων εργασίας των εκπαιδευτικών.

Είναι σαφές ότι με βάση τις αποφάσεις των Γ. Σ.  και του Δ. Σ.  του Συλλόγου μας, τις αποφάσεις του Δ. Σ.  της ΔΟΕ, και το κείμενο υπογραφών του συλλόγου μας και της Δ.Ο.Ε.  ΟΙ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΟΙ ΤΩΝ ΣΧΟΛΙΚΩΝ ΜΟΝΑΔΩΝ ΔΕΝ ΔΗΛΩΝΟΥΝ ΣΥΜΜΕΤΟΧΗ ΣΕ ΚΑΜΙΑ ΟΜΑΔΑ ΕΡΓΑΣΙΑΣ ΚΑΙ ΠΡΟΩΘΗΣΗΣ ΤΗΣ ΑΥΤΟΑΞΙΟΛΟΓΗΣΗΣ.
Να τονίσουμε ότι δεν ΕΙΝΑΙ ΥΠΟΧΡΕΩΤΙΚΗ Η ΣΥΜΜΕΤΟΧΗ  ΜΑΣ επομένως οι εκπαιδευτικοί έχουν κάθε δικαίωμα αλλά και καθήκον απέναντι στο δικό τους εργασιακό μέλλον αλλά  και των συναδέλφων τους να μη συμμετέχουν σε αυτές τις ομάδες εργασίας.

Η μάχη για την ακύρωση της αξιολόγησης/αυτοαξιολόγησης είναι κομβική μάχη, τεράστιας σημασίας για την εκπαιδευτική κοινότητα και το μέλλον του δημόσιου σχολείου.  Την εποχή αυτή που κρίνεται το  δικαίωμα στην εργασία, τη στιγμή που ήδη στη δευτεροβάθμια απολύθηκαν συνάδελφοι,  δεν πρέπει να βρεθεί ούτε ένας συνάδελφος που θα δηλώσει συμμετοχή στις «ομάδες εργασίας» .


Συνάδελφοι – σσες η αυτοαξιολόγηση και η αξιολόγηση είναι απονομιμοποιημένες στη συνείδηση της εκπαιδευτικής κοινότητας.
Το αποδεικνύουν:

·         οι 688 υπογραφές που συγκεντρώσαμε από τους εκπ/κούς των σχολείων του συλλόγου μας,
·         οι δεκάδες χιλιάδες που συγκεντρώνονται σε όλη την Ελλάδα,
·         οι μαζικές ακυρώσεις των σεμιναρίων για την αυτοαξιολόγηση σε ΟΛΗ ΤΗ ΧΩΡΑ εξαιτίας των αποφασιστικών κινητοποιήσεων των συλλόγων και της μαζικής συμμετοχής των εκπαιδευτικών σε αυτές. 

Με βάση τα παραπάνω:

Καλούμε τους συναδέλφους, όπως και η Δ. Ο. .Ε. , στις επικείμενες συνεδριάσεις των συλλόγων διδασκόντων σε κάθε σχολική μονάδα,  να μην προχωρήσουν στη διαδικασία αποτίμησης των 15 δεικτών ποιότητας, να μη συμμετέχει ΚΑΝΕΙΣ εκπαιδευτικός στις ομάδες εργασίας, στη διαμόρφωση σχεδίων δράσης καθώς και την υποβολή οποιασδήποτε έκθεσης αξιολόγησης.

Ως ενδεικτικό σχέδιο πρακτικού του συλλόγου διδασκόντων προτείνουμε το αντίστοιχο σχέδιο που αποφάσισε ομόφωνα το Δ.Σ. του Συλλόγου μας. Είναι  αυτονόητο ότι κάθε σύλλογος διδασκόντων μπορεί να το τροποποιήσει, με την επισήμανση όμως, να καταλήγει στην άρνηση συμμετοχής στις ομάδες εργασίας.

Επισημαίνουμε ότι το Δ.Σ. της Δ.Ο.Ε. αναφέρει επί του θέματος :

  «Σε κάθε περίπτωση, όμως, που οι σύλλογοι διδασκόντων θα συζητήσουν το ζήτημα της αυτοαξιολόγησης το αποτέλεσμα πρέπει να είναι η ξεκάθαρη απάντηση ότι οι ομάδες εργασίας δε συγκροτήθηκαν» και καλεί τους εκπαιδευτικούς :
       «Να  εκφράσουν συντεταγμένα με κάθε τρόπο την αντίθεσή τους απέναντι στην προωθούμενη αυτοαξιολόγηση – αξιολόγηση – χειραγώγηση.
 Να μην προχωρήσουν  στη στελέχωση των ομάδων εργασίας».  

ΓΙΑ ΤΟ ΔΣ



ΣΧΕΔΙΟ ΠΡΑΚΤΙΚΟΥ
Σήμερα …………….. …./ 01/ 2014, και μετά από πρόσκληση του Διευθυντή του Σχολείου συνήλθε ο Σύλλογος Διδασκόντων του ……. Δημοτικού Σχολείου / Νηπιαγωγείου …………………………….., σε έκτακτη συνεδρίαση με θέμα: «Εφαρμογή του θεσμού της Αξιολόγησης του Εκπαιδευτικού Έργου της σχολικής μονάδας κατά το σχολικό έτος 2013-2014 – Διαδικασίες», σύμφωνα με την με αριθ. Πρωτ.:………………………………………………………………….., εγκύκλιο της Διεύθυνσης Σπουδών Π.Ε. & Δ.Ε. του Υπουργείου Παιδείας και Θρησκευμάτων.
Παρόντα ήταν όλα τα μέλη του συλλόγου διδασκόντων του σχολείου.
Στη συνέχεια ο διευθυντής έθεσε υπόψη του συλλόγου διδασκόντων το άρθρο 11, στ, παρ. 1,2,3 του ν1566/1985/τ.α΄ φεκ 167 σχετικά με τη λειτουργία του συλλόγου διδασκόντων.
Μετά από την εισήγηση του Διευθυντή του Σχολείου σχετικά με τον καθορισμό των ομάδων εργασίας που προβλέπονται από την συγκεκριμένη εγκύκλιο για την εφαρμογή της αυτοαξιολόγησης  και μετά από τη διαλογική συζήτηση και τις τοποθετήσεις των εκπαιδευτικών που ακολούθησαν, οι οποίες συνέκλιναν στο ότι η αξιολόγηση δεν έχει στόχο να γίνει ο εκπαιδευτικός και το δημόσιο σχολείο καλύτερο για να υπηρετήσει τις σύγχρονες μορφωτικές ανάγκες των μαθητών. Αντίθετα θα υποβαθμίσει παραπέρα τη μόρφωση που λαμβάνουν τα παιδιά μας και  θα έχει σαν αποτέλεσμα το παραπέρα χτύπημα των εργασιακών-μισθολογικών δικαιωμάτων αλλά και την απόλυση χιλιάδων εκπαιδευτικών δημιουργώντας σχολεία και μαθητές πολλών ταχυτήτων και λαμβάνοντας υπόψη τις αποφάσεις του Συλλόγου μας              ( Σ.Ε.Π.Ε.) και της  Δ. Ο. Ε., σχετικά με την αυτοαξιολόγηση της σχολικής μονάδας,
Δηλώνουμε ότι:  Δεν υπάρχει εθελοντική προσφορά για τη συμμετοχή των εκπαιδευτικών στις ομάδες εργασίας και ως εκ τούτου δεν καθίσταται δυνατή η στελέχωσή της.
Για το λόγο αυτό συντάχθηκε το πρακτικό αυτό, διαβάστηκε και υπογράφεται όπως ακολουθεί.