Τετάρτη 9 Απριλίου 2014

ΠΑΜΕ Εκπαιδευτικών Κέρκυρας:Ο "ΜΑΘΗΤΟΚΟΣΜΟΣ", η Περιφερειακή Δ/νση Εκπ/σης και οι Χορηγοί



Η Περιφερειακή Διεύθυνση Εκπαίδευσης βάζει τους χορηγούς στα Σχολεία…
Αφού η Περιφερειακή Διεύθυνση Εκπαίδευσης Ιονίων Νήσων επιδόθηκε σε μία μεγάλη προσπάθεια να πείσει τους εκπαιδευτικούς και τα Σχολεία να συμμετάσχουν με τους μαθητές τους στο πρόγραμμα του «Μαθητόκοσμου», τελικά οργάνωσε την εκδήλωση και δημοσίευσε το πρόγραμμα και την αφίσα.
     Τι είναι όμως ο «Μαθητόκοσμος»; Είναι οι διάφορες δράσεις (θεατρικά, χορευτικά, projects κ.α.) που έτσι και αλλιώς πραγματοποιούνται από εκπαιδευτικούς και μαθητές κάθε χρόνο στα σχολεία του νησιού. Όλες αυτές οι δράσεις, εντάχθηκαν κάτω από την ομπρέλα του «Μαθητόκοσμου» στα πλαίσια του «Στρατηγικού Προγραμματισμού για την Εκπαίδευση»  που έχει εξαγγελθεί από την Περιφερειακή Διεύθυνση.
              
  Με έκπληξη παρατηρήσαμε ότι στην αφίσα της εκδήλωσης φιγουράρουν διάφορες ιδιωτικές επιχειρήσεις ως χορηγοί του «Μαθητόκοσμου»!!!
               
Η Περιφερειακή Δνση δηλαδή χρησιμοποιεί τη δουλειά των εκπαιδευτικών και των μαθητών μας για να συνάψει σχέσεις με χορηγούς σύμφωνα με την πολιτική που ακολουθεί το Υπουργείο Παιδείας για το Σχολείο ΑΕ, το σχολείο της αγοράς που οραματίζονται.
 Η Περιφερειακή Δνση επιχειρεί να νομιμοποιήσει στη συνείδηση της εκπαιδευτικής κοινότητας τους χορηγούς και τους σπόνσορες. Θέλει να δημιουργήσει με αυτό τον τρόπο το «καλό» παράδειγμα που θα πρέπει να το ακολουθήσουν και τα σχολεία. Να ψάχνουν οι εκπαιδευτικοί από εδώ και από εκεί για χορηγούς για να καλύψουν τις ανάγκες των σχολείων τους. Πόσο μάλλον όταν «η σύνδεση με την τοπική κοινωνία» είναι και κριτήριο στις διαδικασίες αξιολόγησης και αυτοαξιολόγησης. Ο καλός πλασιέ επιβραβεύεται…
 Οι χορηγοί δεν έχουν καμία θέση σε κανένα σημείο της εκπαιδευτικής διαδικασίας. Η οικονομική κρίση χρησιμοποιείται από το Υπουργείο Παιδείας ως αφορμή για να μπουν από το παράθυρο οι επιχειρήσεις στα σχολεία. Ο σχεδιασμός δεν είναι σημερινός και ούτε είναι κάποια μνημονιακή δέσμευση της ελληνικής κυβέρνησης. Η σύνδεση των σχολείων με την αγορά είναι κατεύθυνση της Λευκής Βίβλου της Ε.Ε. για την εκπαίδευση από το 1995 ακόμη.
 Τελικά όμως υπάρχουν χρήματα για την εκπαίδευση; Την ίδια στιγμή που η Περιφερειακή Δνση προστρέχει σε χορηγούς για να διοργανώσει μία σχολική εκδήλωση υπό την αιγίδα της, συμμετέχει σε προγράμματα του ΕΣΠΑ (ΠΑΙΧΝΙΔΙΟΝ – 21) αξίας 402.900 € σε συνεργασία με το Ιόνιο Πανεπιστήμιο. Με λίγα λόγια, τα σχολεία υποχρηματοδοτούνται, δεν υπάρχει ούτε ευρώ τσακιστό για εκδηλώσεις και δράσεις, η ερασιτεχνική ενασχόληση των μαθητών με τον πολιτισμό και τον αθλητισμό θα πρέπει, σύμφωνα με τους υπεύθυνους, να εναπόκειται σε χορηγούς αλλά υπάρχουν εκατοντάδες χιλιάδες ευρώ για προγράμματα του ΕΣΠΑ… 
 Έτσι ακριβώς συνδέεται η πολιτική της Ε.Ε. με την εκπαίδευση. Τα χρήματα του ΕΣΠΑ που προκύπτουν από την υπερφορολόγηση των λαών της Ευρώπης δεν χρησιμοποιούνται για να καλύψουν ανάγκες των σχολείων καθώς αυτά τα έργα δε θεωρούνται επιλέξιμα. Χρησιμοποιούνται όμως σε διάφορα προγράμματα αδιευκρίνιστης παιδαγωγικής αξίας και πάντα με υψηλές αμοιβές σε πολλούς από τους συμμετέχοντες.
 Είναι απαραίτητο να πούμε ένα μεγάλο όχι στη λογική του Υπουργείου Παιδείας και της Περιφερειακής Διεύθυνσης Εκπαίδευσης Ιονίων Νήσων. Κανένας χορηγός δεν πρέπει να μπει μέσα στα σχολεία. Η χρηματοδότηση όλων των σχολικών δραστηριοτήτων πρέπει να είναι αποκλειστική αρμοδιότητα του κράτους.

Κέρκυρα, 9 Απριλίου 2014