Πέμπτη 12 Ιουνίου 2014

ΕΛΜΕ Κέρκυρας : Ανακοίνωση για την Αυτοαξιολόγηση

Συνάδελφοι.
Η μάχη που δίνουμε κατά της αξιολόγησης –αυτοαξιολόγησης είναι αυτή που θα βάλει την σφραγίδα της στο σχολείο της αμέσως επόμενης περιόδου και για πολλά χρόνια.
Ξέρουμε ότι,  αν η αξιολόγηση περάσει, θα βαθύνει η κατηγοριοποίηση σχολείων και εκπαιδευτικών και ο ταξικός χαρακτήρας της εκπαίδευσης. Τεράστιο τμήμα μαθητών προερχόμενο κυρίως από τα φτωχά λαϊκά στρώματα θα τεθούν εκτός της τυπικής εκπαίδευσης και θα οδηγηθούν στην στοιχειώδη κατάρτιση και την απλήρωτη μαθητεία, που επιπλέον θα καλύπτει θέσεις εργασίας των γονέων και των αδελφών τους.
Για εμάς τους εκπαιδευτικούς η αξιολόγηση θα σημάνει, εκτός από την μισθολογική και βαθμολογική καθήλωση  και τελικά την απόλυση, τον ασφυκτικό έλεγχο και χειραγώγηση του επιστημονικού και παιδαγωγικού μας ρόλου με αποτέλεσμα την αφαίρεση των όποιων δημιουργικών χαρακτηριστικών διατηρεί  η εργασία μας.
Τελικά η αξιολόγηση είναι ο βασικός μοχλός για την άμεση υπαγωγή της εκπαίδευσης και της εργασίας των εκπαιδευτικών στις ανάγκες  του κεφαλαίου και της κερδοφορίας του, με άλλα λόγια αυτό που ονομάζουμε «σχολείο της αγοράς». Το σχολείο αυτό δεν είναι «νέο», όπως διατείνονται οι εμπνευστές του.  Προωθείται εδώ και αρκετές δεκαετίες από υπερεθνικούς ιμπεριαλιστικούς οργανισμούς, όπως ο ΟΟΣΑ και η ΕΕ σε διάφορες χώρες και έχει οδηγήσει σε αύξηση της σχολικής διαρροής καθώς και σε αποφοίτους με περιορισμένο γνωστικό ορίζοντα. Στην Ελλάδα καθυστέρησε η εφαρμογή του λόγω του έντονου και ισχυρού αιτήματος των λαϊκών στρωμάτων να σπουδάσουν τα παιδιά τους, αλλά και εξαιτίας του γεγονότος ότι οι εκπαιδευτικοί έχουν υψηλή συνδικαλιστική οργάνωση σε σχέση με άλλους κλάδους του δημόσιου τομέα.
Στη μνημονιακή περίοδο, όπου σύμφωνα με τον Έλληνα πρωθυπουργό «γινόμαστε κανονική χώρα»(με άλλα λόγια χώρα με 1.5 εκατομμύριο ανέργους και 3 εκατομμύρια ανασφάλιστους), επιταχύνθηκαν οι νεοφιλελεύθερες αναδιαρθρώσεις παντού και φυσικά στην εκπαίδευση. Η αξιολόγηση είναι ο άξονας για να περάσουν οι αναδιαρθρώσεις αυτές στο δημόσιο. Γι΄ αυτό και με μεγάλη βιαιότητα προσπαθεί η κυβέρνηση να την επιβάλει. Εμείς οι εκπαιδευτικοί το ζήσαμε αυτό με την υποχρεωτική συμμετοχή  μας (άλλη μία επιστράτευση ουσιαστικά), στη διαδικασία της αυτοαξιολόγησης.
Συνάδελφοι.
Έχει μεγάλη σημασία σε αυτή την επίθεση που δεχόμαστε συντεταγμένα να αμυνθούμε (γιατί η αντεπίθεση απαιτεί ευρύτερες συσπειρώσεις εργαζομένων που δεν τις έχουμε δυστυχώς ακόμα).Αυτό σημαίνει πως πρέπει να αξιοποιήσουμε, όποιες δυνατότητες μας δίνει το θεσμικό πλαίσιο και αυτές δεν είναι πολλές, ώστε να καταγράψουμε την αντίθεση και την αντίσταση μας.
Έτσι λοιπόν προτείνουμε στους συναδέλφους, όπου αυτό είναι δυνατόν, να μην καταθέσουν πρόταση-εισήγηση-έκθεση στο πλαίσιο της αυτοαξιολόγησης, γιατί ανεξάρτητα από προθέσεις και περιεχομένου, θα χρησιμοποιηθεί από το Υπουργείο για την προώθηση της  πολιτικής της αξιολόγησης.
Σε κάθε περίπτωση πάντως  στη συνεδρίαση του συλλόγου διδασκόντων που θα κάνει γενική εκτίμηση του έργου των ομάδων και θα θέσει στόχους για την επόμενη σχολική χρονιά, σας καλούμε να υιοθετηθεί το εξής κείμενο:
Ο σύλλογος αδυνατεί να καταλήξει σε εκτίμηση για τους δείκτες που κατατέθηκαν στην συνεδρίαση, διότι διαπιστώνει ότι πρόκειται για μία διαδικασία χωρίς καμία επιστημονική θεμελίωση και γίνεται με απόλυτη προχειρότητα για την οποία δεν ευθύνονται οι εκπαιδευτικοί που συμμετέχουν σε ομάδες. Τα προβλήματα του σχολείου και συνολικά της εκπαίδευσης, είναι γνωστά στο Υπουργείο Παιδείας και οι εκπαιδευτικοί είτε ως άτομα, είτε μέσα από τα σωματεία μας έχουμε καταθέσει τις απόψεις μας και τα αιτήματα μας στη διοίκηση και το Υπουργείο Παιδείας.
Η μόνη διαπίστωση στην οποία μπορούμε να καταλήξουμε είναι ότι οι αδυναμίες και ελλείψεις που ίσως παρατηρούνται οφείλονται σε παθογένειες του σχολείου για τις οποίες ο σύλλογος δεν μπορεί να αναλάβει καμία δράση.
Οι μόνες βελτιώσεις που μπορούν να γίνουν αφορούν σε τομείς όπως χρηματοδότηση, έλλειψη εκπαιδευτικού και βοηθητικού προσωπικού, έλλειψη επιμόρφωσης κλπ, για τους οποίους δεν έχει καμία αρμοδιότητα, αφού άπτονται της ευθύνης της πολιτείας.


Ο ΠΡΟΕΔΡΟΣ                                            Ο ΓΡΑΜΜΑΤΕΑΣ