Πέμπτη 5 Ιουνίου 2014

ΠΑΜΕ Εκπαιδευτικών Κέρκυρας:«Τράπεζα θεμάτων», αξιολόγηση, συγχωνεύσεις και ανύπαρκτοι διορισμοί.

http://pameekpker.blogspot.gr
«Τράπεζα θεμάτων», αξιολόγηση, συγχωνεύσεις και ανύπαρκτοι διορισμοί.

Συνεχίζεται η πορεία ισοπέδωσης των μορφωτικών
δικαιωμάτων των μαθητών μας και κυρίως των φτωχών λαϊκών οικογενειών. Το Υπουργείο Παιδείας, πάντα στο όνομα της «ανταγωνιστικότητας» εφαρμόζει την «Τράπεζα Θεμάτων» στην Α’ Ημερησίου Λυκείου και Α’ & Β’ Εσπερινού, συγχωνεύει δεκάδες σχολεία σε όλη την Ελλάδα, προχωράει την εφαρμογή της «αξιολόγησης» και της «αυτοαξιολόγησης» και τέλος προκηρύσσει για του χρόνου τον …τεράστιο αριθμό των 212 προσλήψεων!!!    


Αυτές τις ημέρες οι μαθητές της Α' Λυκείου σε Ημερήσια και Α’ & Β’ Λυκείου σε Εσπερινά,  εξετάζονται για την προαγωγή τους στην επόμενη τάξη με θέματα που, σε ποσοστό 50%, κληρώνονται από την περιβόητη «τράπεζα θεμάτων». Πρόκειται για μια αλλαγή στην κατεύθυνση της υλοποίησης του «νέου» Λυκείου. Οι μαθητές έφτασαν στις εξετάσεις αυτές μετά από μία χρονιά με κενά σε εκπαιδευτικούς, μέσα από ένα μαραθώνιο, κυριολεκτικά, για την κάλυψη της εξεταστέας ύλης μέχρι την τελευταία στιγμή, χωρίς φυσικά δυνατότητα να την αφομοιώσουν ή να καλύψουν κενά. Ήταν μια γεύση για το πώς το σχολείο θα γίνει ένα συνεχές εξεταστικό κέντρο όταν και τα μαθήματα όλων των τάξεων θα μετατραπούν σε μία προετοιμασία για τις εξετάσεις. Ας μην ξεχνάμε ότι ο βαθμός όλων των τάξεων του λυκείου θα μετρά για την εισαγωγή στην ανώτατη εκπαίδευση. Για όσους, βέβαια, «αντέχουν». Γιατί και αυτό το μέτρο έχει ξεκάθαρο ταξικό πρόσημο. Σύμφωνα με την Ομοσπονδία των ιδιοκτητών φροντιστηρίων, το νέο σύστημα έφερε ήδη αύξηση των εγγραφών της Α' Λυκείου στα φροντιστήρια κατά 15% και η πλήρης εφαρμογή της «τράπεζας θεμάτων» σε όλες τις τάξεις του λυκείου θα αποτελέσει έναν ακόμα «μποναμά» για την παραπαιδεία.

Ειδικά φέτος, η εμμονή στην εφαρμογή της «τράπεζας θεμάτων» έδειξε τη σπουδή για προώθηση της μεταρρύθμισης στο λύκειο, παρά τις προειδοποιήσεις για τις επιπτώσεις του μέτρου. Η τράπεζα θεμάτων «άνοιξε» 3 μόλις μέρες πριν την έναρξη των εξετάσεων επιτείνοντας το άγχος μαθητών και εκπαιδευτικών. Ακόμα και το Ινστιτούτο Εκπαιδευτικής Πολιτικής, που είναι αρμόδιο για το μέτρο, είχε προτείνει για φέτος πιλοτική εφαρμογή του, ενώ είναι χαρακτηριστικό ότι ακόμα και μετά την έναρξη των εξετάσεων συνεχίζονταν οι αλλαγές στα θέματα που περιλαμβάνονται στην «τράπεζα». Περίπου 130 από τα θέματα των Γενικών Λυκείων έχουν αποσυρθεί από την ημέρα που δημοσιοποιήθηκε η «τράπεζα».
Σε ό,τι αφορά το περιεχόμενο της «τράπεζας θεμάτων», πρώτες εκτιμήσεις από εκπαιδευτικούς έκαναν λόγο για θέματα που απευθύνονται στο 25-30% των μαθητών, ενώ ο βαθμός δυσκολίες μπορεί να αλλάζει ανάλογα με τις προθέσεις του Υπουργείου. Τι γίνεται όμως με όσους δεν μπορούν να ανταπεξέλθουν; Ταυτόχρονα με τη θεσμοθέτηση του ταξικού αυτού λυκείου ήρθε και η δημιουργία μίας τεχνικοεπαγγελματικής εκπαίδευσης, η οποία θα απορροφήσει όσους θα απορρίψει το εκπαιδευτικό σύστημα, όσους αποθαρρυνθούν από τη συνέχιση στη φοίτηση στο λύκειο. Η κυβέρνηση δεν έκρυψε ότι θεωρεί πρότυπο το σκληρά ταξικό σύστημα χωρών όπου μόλις το 30% πάει λύκειο και το 70% στην τεχνική εκπαίδευση, κυρίως στα ΣΕΚ και στη συνέχεια στη μαθητεία.
Οι αναδιαρθρώσεις στην εκπαίδευση δεν ξεκινούν, ούτε σταματούν στις εξετάσεις της Α' Λυκείου. Ταυτόχρονα, το Υπουργείο Παιδείας προχωρά σε ένα κύμα συγχωνεύσεων και καταργήσεων σχολείων, ισχυριζόμενο, διά του υφυπουργού Σ. Κεδίκογλου, ότι αυτές γίνονται με παιδαγωγικά κριτήρια και επειδή τα χωριά «ερημώνουν». Ήδη έχει εκδοθεί η απόφαση για την πρωτοβάθμια εκπαίδευση, σύμφωνα με την οποία 128 Δημοτικά σχολεία συγχωνεύονται σε 64. Τα 92 εντός Αττικής (η οποία δε δείχνει καμιά εικόνα «ερήμωσης») και είναι προφανές ότι δεν πρόκειται για μονοθέσια και διθέσια αλλά για εξαθέσια και πάνω. Επίσης, συγχωνεύονται 37 νηπιαγωγεία σε 30, όλα στην περιφέρεια. Αναμένονται δε οι τελικές αποφάσεις για συγχωνεύσεις στη δευτεροβάθμια εκπαίδευση. Λιγότερα σχολεία, λιγότερες οργανικές θέσεις εκπαιδευτικών και περισσότεροι μαθητές στην τάξη με αρνητικές συνέπειες στην εκπαιδευτική διαδικασία είναι η εικόνα που διαμορφώνεται, παρά τους ισχυρισμούς του Υπουργείου ότι, ούτε λίγο, ούτε πολύ, συνιστά κίνηση αναβάθμισης η συγχώνευση ή κατάργηση ενός σχολείου.

            Την ίδια ώρα το Υπουργείο προχωράει στην εφαρμογή της «αυτοαξιολόγησης» του εκπαιδευτικού έργου αλλά και στην «αξιολόγηση» με την πραγματοποίηση σεμιναρίων των διευθυντών των σχολείων. Ο θεσμός της «αξιολόγησης» δεν έχει καμία σχέση με το να γίνει το σχολείο και ο εκπαιδευτικός καλύτερος. Ο πραγματικός στόχος είναι, όπως συνέβη και όπου εφαρμόστηκε, η κατηγοριοποίηση των σχολείων, των μαθητών, των εκπαιδευτικών. Όσοι κατηγορούν τους εκπαιδευτικούς ότι δε θέλουν την αξιολόγηση για να μην «ξεβολευτούν» δεν έχουν κατανοήσει τις πραγματικές στοχεύσεις.
           
Τα παραπάνω δεν είναι τα μοναδικά μέτρα που συνθέτουν ένα σκηνικό υποβάθμισης της εκπαίδευσης. Οι δαπάνες για την εκπαίδευση συνεχώς μειώνονται. Οι διορισμοί φτάνουν σε ιστορικά χαμηλά, με μόλις 212 διορισμούς (95 νηπιαγωγών, 17 δασκάλων και 100 καθηγητών όλων των ειδικοτήτων), τη στιγμή που χιλιάδες διαφαίνεται να είναι οι συνταξιοδοτήσεις. Όλα τα προβλήματα που βιώνουν οι γονείς, οι μαθητές, οι εκπαιδευτικοί δε θα τα αλλάξουν οι μεταρρυθμίσεις της κυβέρνησης. Δε θα τα λύσει το «νέο» σχολείο, γιατί αυτό ακριβώς είναι το «νέο» σχολείο. Η απάντηση μπορεί να έρθει μόνο από τον ίδιο το λαό, που έχει εμπειρία για το πώς έρχονται οι αλλαγές προς το συμφέρον του, πώς κατακτιούνται όλα αυτά που αξίζει ο ίδιος και τα παιδιά του, πώς προχωρά η Ιστορία.
                                                                                                  
                                                                                                                 05 Ιούνη 2014
 Η Γραμματεία Κέρκυρας του ΠΑΜΕ Εκπαιδευτικών