Πέμπτη 28 Νοεμβρίου 2013

Α.Σ.Γ.Μ.Ε.:ΕΠΙΧΕΙΡΗΜΑΤΙΚΑ ΣΤΕΛΕΧΗ ΣΕ ΡΟΛΟ ΠΑΙΔΑΓΩΓΟΥ!

ΑΝΩΤΑΤΗ ΣΥΝΟΜΟΣΠΟΝΔΙΑ ΓΟΝΕΩΝ ΜΑΘΗΤΩΝ ΕΛΛΑΔΑΣ (Α.Σ.Γ.Μ.Ε.) 
Βερανζέρου 22, 6ος όροφος, 104 32, ΤΗΛ – ΦΑΞ : 210 5242386 
gt.asgme@gmail.gr, www.goneis.org 
                                                                      
                                                                         Τρίτη 26 Νοέμβρη 2013


ΕΠΙΧΕΙΡΗΜΑΤΙΚΑ ΣΤΕΛΕΧΗ ΣΕ ΡΟΛΟ ΠΑΙΔΑΓΩΓΟΥ!
ΕΝΗΜΕΡΩΤΙΚΟ ΔΕΛΤΙΟ ΓΙΑ ΤΟΝ ΣΩΜΑΤΕΙΟ ΕΠΙΧΕΙΡΗΜΑΤΙΚΟΤΗΤΑΣ ΝΕΩΝ

Το Υπουργείου ΠΑΙΔΕΙΑΣ συνεργάζεται και φέτος με το ΣΕΝ και με σχετική επιστολή (Αρ. Πρωτ: 173359/Γ7 στις 14/11/2013) καλεί τα σχολεία της δευτεροβάθμιας να ανταποκριθούν μαζικά στο πρόγραμμα του ΣΕΝ. Συγκεκρι-μένα αναφέρει:
« το Υπουργείο Παιδείας & Θρησκευμάτων σας ενημερώνει ότι το Σωματείο Επιχειρηματικότητας Νέων (ΣΕΝ) υλοποιεί προγράμματα Επιχειρηματικότητας και βασικών αρχών οικονομίας που απευθύνονται σε μαθητές σχολείων Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης. Η συνεργασία μπορεί να λάβει το χαρακτήρα συμπληρωματικής δραστηριότητας στο πλαίσιο εφαρμογής του θεσμού του ΣΕΠ, στα προγράμματα «Αγωγής Σταδιοδρομίας» (Εγκύκλιος Σχολικών Δραστηριοτήτων, αρ. πρωτ. 163790/Γ7/31-10-2013), στα μαθήματα «Πολιτική Παιδεία» «Οικιακή Οικονομία», Κοινωνιολογία», «Τεχνολογίας», «Περιβάλλον & Αειφόρος Ανάπτυξη», Πληροφορική καθώς και στο πλαίσιο της «Ερευνητικής Εργασίας (Project)», (για τα ΕΠΑΛ στα αντίστοιχα μαθήματα).»
Αναζητώντας τι είναι το ΣΕΝ, υποψιασμένοι για τις πολλαπλές τέτοιες συνεργασίες του Υπουργείου βρήκαμε (http://www.sen.org.gr) ότι : 

Το Σωματείο Επιχειρηματικότητα Νέων είναι ένας μη κερδοσκοπικός οργανισμός, που ιδρύθηκε τον Νοέμβριο του 2005 αποτελείται από 85 μέλη προερχόμενα από τον επιχειρηματικό κόσμο της χώρας» π.χ. μέλος του είναι η Ελληνική Ένωση Τραπεζών …. Εκπροσωπεί στην Ελλάδα τον διεθνή οργανισμό Junior Achievement Worldwide, τον μεγαλύτερο οργανισμό παγκοσμίως που εφαρμόζει εκπαιδευτικά προγράμματα επιχειρηματικότητας, με συμμετοχή 11 εκατομμυρίων περίπου μαθητών σε ετήσια βάση και παρουσία σε 122 χώρες από τον οποίο αποφοιτούν ετήσια 9,8 εκατομμύρια μαθητές. (για το σχολικό έτος 2009-2010 τετοια προγράμματα επιχειρηματικότητας στην εκπαίδευση, εφαρμόστηκαν σε 37 ευρωπαϊκές χώρες με συμμετοχή 3,1 εκατομμυρίων μαθητών). 
Το ΣΕΝ χρησιμοποιεί προσωπικό- εθελοντές- στελέχη επιχειρήσεων «για την … προώθηση του επιχειρηματικού πνεύματος και την ανάπτυξη δεξιοτήτων», στους μαθητές… «Για να μάθουν τα παιδιά την «αληθινή ζωή» όπως αναφέρουν στο site τους!» 

Στην επιστολή του Υπουργείου γίνεται αναφορά για συγκεκριμένα προγράμματα – θέματα που μπορούν να εφαρμοστούν με την συμβολή του εκπαιδευτικού σε πάρα πολλά μαθήματα όλων των τάξεων της δευτεροβάθμιας. Αλλά στο site του ΣΕΝ γίνεται αναφορά ΑΚΟΜΑ και για μαθητές δημοτικού!
ΑΝΑΦΕΡΟΥΜΕ ΚΑΠΟΙΑ ΠΑΡΑΔΕΙΓΜΑΤΑ ΟΠΩΣ ΑΚΡΙΒΩΣ ΠΕΡΙΓΡΑΦΟΝΤΑΙ ΣΤΟ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑ:
Οικονομία και εγώ (Γυμνάσια). Το πρόγραμμα αυτό βοηθά τους μαθητές …, να αποκτήσουν ικανότητες εύρεσης εργασίας ,(π.χ. μία ενότητα περιγράφεται ως εξής: Οι μαθητές αναγνωρίζουν το ρόλο τους μέσα στην ελεύθερη οικονομία και σχεδιάζουν την προσωπική τους επαγγελματική κάρτα).., μαθαίνουν να συντάσσουν τον ατομικό τους προϋπολογισμό, κατανοούν τις έννοιες της αποταμίευσης και της επένδυσης…
Επιχείρηση σε δράση (Γυμνάσια). Το πρόγραμμα αυτό βοηθά τους μαθητές … να μάθουν τα γνωρίσματα μιας ελεύθερης οικονομίας και το ρόλο των επιχειρήσεων σ’ αυτή (π.χ. στην ενότητα ΑΝΤΑΓΩΝΙΣΜΟΣ, όπως αναφέρουν «Οι μαθητές …υποδύονται ρόλους σε δραστηριότητες που αναδεικνύουν τα οφέλη της ανταγωνιστικότητας και την επίδραση των αποφάσεων κοστολόγησης και προώθησης προϊόντων σε μια επιχείρηση»)
Παγκόσμια Αγορά (Γυμνάσια). Το πρόγραμμα αυτό βοηθά τους μαθητές να … κατανοούν πως οι πόροι, (φυσικοί, ανθρώπινοι, κεφαλαιουχικοί) μετακινούνται ανά τον κόσμο και πως οι χώρες ασκούν εμπορικές δραστηριότητες σε παγκόσμιο επίπεδο. Π.Χ. μέσα από ένα παιχνίδι «Οι μαθητές αναλαμβάνουν τον ρόλο μιας βιομηχανίας που θέλει να προσδιορίσει σε ποιά χώρα θα παράγει τα προϊόντα και θα προσφέρει τις υπηρεσίες της. Οι μαθητές κατανοούν πώς το διεθνές εμπόριο ωφελεί όλους».
Στη σκιά ενός στελέχους (Γυμνάσια, Γενικά και Επαγγελματικά Λύκεια). Το πρόγραμμα περιλαμβάνει 3ωρη επίσκεψη σε εργασιακό περιβάλλον – επιχείρηση, όπου οι μαθητές έρχονται σε επικοινωνία με εθελοντές – στελέχη επιχειρήσεων και ενημερώνονται για δομή, τη λειτουργία και τα γενικά χαρακτηριστικά του χώρου εργασίας. Επιχειρήσεις που συμμετείχαν στο πρόγραμμα για το 2012-2013 ήταν:
AB ΒΑΣΙΛΟΠΟΥΛΟΣ, ALPHATRUST,CARLSONWAGONLITTRAVEL, ΕΘΝΙΚΗ ΤΡΑΠΕΖΑ- i-BANKSTORE, ΕΡΓΟΣΤΑΣΙΟ KAΡΑΜΟΛΕΓΚΟΣ, GENERALMILLS, GRECOTEL, HSBC, ION (ΕΡΓΟΣΤΑΣΙΟ ΑΡΤΑΣ), ΙΝΤΡΑCΟΜ, MANPOWER, ΜΥΛΟΙ ΚΕΠΕΝΟΥ – ΠΑΤΡΑ, ΝΗΡΕΑΣ, ΝΟΜΙΚΟΣ MARITIME, OMIΛΟΣ QUEST, ΠΛΑΙΣΙΟ, PRINTEC, ΤΙΤΑΝ, SAP, S&B, ΧΡΗΜΑΤΙΣΤΗΡΙΟ ΑΘΗΝΩΝ. 
Εικονική Επιχείρηση (Γενικά και Επαγγελματικά Λύκεια). Το πρόγραμμα αποτελεί μια ομαδική δραστηριότητα, όπου οι μαθητές συναγωνίζονται με μαθητές από άλλα σχολεία (Της χώρας, της Ευρώπης ή του Κόσμου) και δημιουργούν μια δική τους μαθητική επιχείρηση, στο πλαίσιο της οποίας αναλαμβάνουν «ρόλους» με στόχο την παραγωγή ενός προϊόντος ή την παροχή υπηρεσιών καινοτόμων και φιλικών προς το περιβάλλον. (π.χ. όπως αναφέρεται … «Οι μαθητές ανακαλύπτουν την κυκλική ροή τιμολόγησης του χρήματος, των αγαθών, των υπηρεσιών και της εργασίας σε μια κοινότητα» ή όπως αναφέρεται αλλού « αντιλαμβάνονται τον οικονομικό ρόλο του κράτους στις τοπικές κοινότητες…»)
Τράπεζες σε Δράση (Λύκειο): Σκοπός του προγράμματος είναι να εξοικειωθούν οι μαθητές με τη χρηματοοικονομική γνώση … ως ενημερωμένοι καταναλωτές και μελλοντικοί επαγγελματίες. Στην ενότητα Το Χρηματιστήριο, όπως αναφέρεται:  Οι μαθητές εντοπίζουν ευκαιρίες επένδυσης, διαβάζουν τον πίνακα μετοχών και καταχωρούν τις συναλλαγές τους…

Διαγωνισμός Κοινωνικής Καινοτομίας (Γ’ Γυμνασίου & Λύκειο): Διαδραστικό και διαδικτυακό εκπαιδευτικό πρό-γραμμα σε δυο παραλλαγές, Διαγωνισμός Κοινωνικής Καινοτομίας και Κοινωνική Επιχείρηση με στόχο να ενθαρρύνει τους μαθητές να αναπτύξουν καινοτόμες ιδέες και λύσεις για τα σύγχρονα κοινωνικά προβλήματα ..
Η Επιχείρηση μου! (Γυμνάσιο) Οι μαθητές εξοικειώνονται με τις έννοιες της επιχειρηματικότητας …
Διαγωνισμός Καινοτομίας (Γενικά-Επαγγελματικά Λύκεια). Πρόκειται για ένα μονοήμερο πρόγραμμα με διαγωνιστικό χαρακτήρα που απευθύνεται σε μαθητές ηλικίας 15-18 ετών των Γενικών και Επαγγελματικών Λυκείων. Οι μαθητές δουλεύοντας σε ομάδες, καλούνται να προτείνουν και να παρουσιάζουν μία λύση πάνω σε μία επιχειρηματική πρόκληση για την οποία δεν έχουν καμιά ενημέρωση ή πληροφόρηση πριν φθάσουν στο χώρο της εκδήλωσης. 

Το πρόγραμμα του ΣΕΝ έχει:
Εκπαιδευτικό υλικό.. που έχει μεταφραστεί και προσαρμοστεί στα ελληνικά δεδομένα κατά τα ευρωπαϊκά πρότυπα ΕΠΙΧΙΕΡΗΜΑΤΙΚΟΤΗΤΑ ΚΑΙ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗ!
Ο ρόλος του εκπαιδευτικού σημειώνεται ως « σημαντικός και ιδιαίτερα καθοριστικός» αλλά μόνο όσον αφορά στην οργάνωση της μαθητικής ομάδας, στην τήρηση των κανόνων και των χρονικών ορίων, στη διευκόλυνση και επικοινωνία με όλους όσους εμπλέκονται στη λειτουργία της εικονικής επιχείρησης. Την εκπαιδευτική δουλειά θα κάνει ο σύμβουλος-εθελοντής που θα «καθοδηγεί» τους μαθητές!

Είναι πρόκληση! 
ΟΙ ΕΠΙΧΕIΡΗΣΕΙΣ ΜΑΘΑΙΝΟΥΝ ΣΤΑ ΠΑΙΔΙΑ ΜΑΣ ΤΟ ΨΕΜΑ ΤΟΥΣ ΓΙΑ  ΑΛΗΘΕΙΑ! 
Η ΦΤΩΧΕΙΑ ΕΙΝΑΙ ΙΔΙΩΜΑ ΤΟΥ ΚΟΥΤΟΥ ΠΟΥ ΔΕΝ ΜΠΟΡΕΣΕ ΝΑ ΓΙΝΕΙ ΕΞΥΠΝΟΣ ΕΠΙΧΕΙΡΗΜΑΤΙΑΣ
Η ΑΝΕΡΓΕΙΑ ΕΙΝΑΙ ΦΥΣΙΚΟ ΦΑΙΝΟΜΕΝΟ ΓΙΑ ΟΣΟΥΣ ΕΙΝΑΙ ΑΝΙΚΑΝΟΙ ΝΑ ΠΑΡΟΥΣΙΑΣΟΥΝ ΤΑ «ΠΡΟΣΟΝΤΑ» ΤΟΥΣ ΚΑΙ ΝΑ ΖΗΣΟΥΝ «ΥΠΟ ΤΗ ΣΚΙΑ ΕΝΟΣ ΣΤΕΛΕΧΟΥΣ»
Ο ΡΟΛΟΣ ΤΟΥ ΚΡΑΤΟΥΣ ΕΙΝΑΙ Η ΕΝΙΣΧΥΣΗ ΤΗΣ ΕΠΙΧΕΙΡΗΜΑΤΙΚΟΥ ΚΕΡΔΟΥΣ
Ο ΑΝΤΑΓΩΝΙΣΜΟΣ ΚΑΙ Η ΕΛΕΥΘΕΡΗ ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ ΕΙΝΑΙ Ο ΜΟΝΟΔΟΡΜΟΣ ΤΗΣ ΑΝΘΡΩΠΟΤΗΤΑΣ
Θυμήσου. Σήμερα που εξελίσσεται η καπιταλιστική κρίση, η Ευρωπαϊκή Ένωση στο όνομα της «ανταγωνιστι-κότητας και της ανάπτυξης» μας καλεί σε θυσίες! Η αλήθεια είναι ότι αυτή ακριβώς η πολιτικής της ΕΕ έχει οδηγήσει σε όλη την Ευρώπη: 1 στους 6 νέους να ολοκληρώνει μόνο το Γυμνάσιο, 4,7 εκατομμύρια νέοι να είναι άνεργοι, 5,1 νέοι σε καθεστώς μερικής απασχόλησης, 5,4 εκατομμύρια νέοι να ζουν κάτω από το όριο της φτώχειας. 
Κόπτονται να αποκτήσει θετικό περιεχόμενο η έννοια της επιχειρηματικότητας στους νέους, που το 64% αυτών είναι άνεργοι. Πρέπει να σκέφτονται σαν τα αφεντικά τους. Να ταυτίζουν το συμφέρον τους με το συμφέρον της επιχείρησης. Καλλιεργούν τις ψεύτικες ελπίδες για αξιοποίηση των ευκαιριών για να ξεχάσουν οι νέοι ότι έχουν δικαιώματα!
ΤΟ «ΝΕΟ ΣΧΟΛΕΙΟ» ΕΧΕΙ ΕΙΣΑΓΕΙ ΣΕ ΟΛΕΣ ΤΙΣ ΒΑΘΜΙΔΕΣ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗΣ ΜΑΘΗΜΑΤΑ όπως : «Πολιτική Παιδεία» «Οικιακή Οικονομία», «Τεχνολογίας», «Περιβάλλον & Αειφόρος Ανάπτυξη», κ.λπ. για να διευκολύνει την είσοδο των επιχειρήσεων στα σχολεία.
Γι’αυτό καλούμε τους εκπαιδευτικούς κάθε βαθμίδας:
Να απέχουν από την υλοποίηση αυτού του προγράμματος. Να υπάρξουν καταδικαστικές αποφάσεις από τα ΔΣ των ΕΛΜΕ και των Διδασκαλικών Συλλόγων.
Να μιλήσουν στους μαθητές ανοιχτά για την οικονομική πραγματικότητα και για το χαρακτήρα της ΕΕ. Υπάρχει γόνιμο έδαφος. Τα παιδιά της λαϊκής οικογένειας έχουν πείρα, ζουν τα προβλήματα των γονιών τους που δημιουργεί αυτή η βαρβαρότητα.