Πέμπτη 16 Οκτωβρίου 2014

Ένωση Γονέων Καισαριανής: Kαταγγελλία για τον αντιδραστικό «Εσωτερικό Κανονισμό» σε σχολείο

Μνημόνιο «ρουφιανιάς», χειραγώγησης και εκφοβισμού, χαρακτηρίζει η Ένωση Συλλόγων Γονέων και Κηδεμόνων Δήμου Καισαριανής, τον «Εσωτερικό Κανονισμό Λειτουργίας» που έδωσε στη δημοσιότητα η διεύθυνση του 1ου Γενικού Λυκείου Καισαριανής.
Όπως καταγγέλλει η Ένωση, στις 13 Οκτώβρη δόθηκε στους μαθητές του σχολείου ένα 5σέλιδο έγγραφο με τίτλο «Εσωτερικός Κανονισμός Λειτουργίας», το οποίο μετέπειτα αναρτήθηκε και στην επίσημη ιστοσελίδα του 1ου ΓΕΛ.
Ολόλκληρη η ανακοίνωση έχει ως εξής:
 ΠΗΓΗ:www.goneis.org                  
ΕΝΩΣΗ ΣΥΛΛΟΓΩΝ ΓΟΝΕΩΝ & ΚΗΔΕΜΟΝΩΝ ΔΗΜΟΥ ΚΑΙΣΑΡΙΑΝΗΣ
                                                  kaisenosi@yahoo.gr
                                                                                                                 Τρίτη, 14 / 10 / 2014 
                                                                                                            Αριθ. Πρωτοκόλλου 17/2014 
ΜΝΗΜΟΝΙΟ «ΡΟΥΦΙΑΝΙΑΣ» ΧΕΙΡΑΓΩΓΗΣΗΣ ΚΑΙ ΕΚΦΟΒΙΣΜΟΥ

Χθες, 13 Οκτωβρίου, στα χέρια των μαθητών του 1ου Γενικού Λυκείου Καισαριανής, 
δόθηκε από τους εκπαιδευτικούς, ένα 5σέλιδο (!) έγγραφο με τίτλο «Εσωτερικός Κανονισμός
Λειτουργίας», το οποίο μετέπειτα αναρτήθηκε και στην επίσημη ιστοσελίδα του 1ου ΓΕΛ. 
Μάλιστα απαιτείται η υπογραφή του από τον γονέα-κηδεμόνα και τον μαθητή και η άμεση
επιστροφή του στην δ/νση του σχολείου! 
Το πόνημα αυτό απαρτίζεται από μια σειρά κανόνες που μέλημά τους δεν είναι η
ανάπτυξη της αίσθησης ευθύνης, η εκπαίδευσή των μαθητών στις αρχές της συλλογικότητας και
του αμοιβαίου σεβασμού. Το συγκεκριμένο κείμενο δεν προσπαθεί να απαλύνει τα οξύτατα
κοινωνικά φαινόμενα όπως αυτά εκφράζονται μέσα στο σχολείο ή να σταματήσει τον ωμό
ανταγωνισμό και τις ανισότητες που εκτρέφει και το εκπαιδευτικό σύστημα, αντιθέτως
εκπαιδεύει τους μαθητές και τις οικογένειές τους στον χαφιεδισμό, την επιβολή, τον αυταρχισμό
και τον εκφοβισμό. Ενώ, ο εκπαιδευτικός ούτε λίγο ούτε πολύ αναλαμβάνει ρόλο παιδονόμου
εντός και εκτός σχολείου: 
Λέει π.χ. ο κανονισμός που πήραμε στα χέρια μας: 
«…Η εμφάνιση - αμφίεση των μαθητών μέσα στο Σχολείο αποτελεί εκδήλωση του
δικαιώματος ανάδειξης της προσωπικότητάς τους και, κατά συνέπεια, ανήκει στο χώρο της
προσωπικής τους ευθύνης. Η άσκηση όμως αυτού του δικαιώματος περιορίζεται από τα όρια
που επιβάλλουν η μαθητική ιδιότητα, η «αντικειμενική» ευπρέπεια και η ευρύτατη κοινωνική
αποδοχή. Σύμφωνα με αυτά, οι μαθητές έχουν χρέος να αποφεύγουν τις ακρότητες και κάθε τι
το εξεζητημένο στην εμφάνιση (κόμμωση, ντύσιμο, κοσμήματα κλπ.)…» 
«…Διδάσκοντες και μαθητές συναισθάνονται το χρέος τους να σέβονται και να φροντίζουν
το περιβάλλον και να προστατεύουν την περιουσία του Σχολείου που ανήκει σε όλους. Η
οποιαδήποτε λοιπόν φθορά εκτός από την τιμωρία συνεπάγεται και την οικονομική επιβάρυνση
του υπαίτιου για την αποκατάστασή της. Σε περίπτωση αντικειμενικής αδυναμίας προσδιορισμού
του υπαιτίου, η ζημία επιβαρύνει την Μαθητική Κοινότητα….» 
«…Καθώς η συμπεριφορά αποτελεί δείγμα αγωγής, οι μαθητές πρέπει να έχουν ιδιαίτερη
συναίσθηση ότι με τη συμπεριφορά τους και εκτός Σχολείου, ιδιαίτερα στα μέσα μαζικής
μεταφοράς, εκπροσωπούν κατά κάποιον τρόπο και το σχολείο οπότε φέρουν και την
ευθύνη για την αναβάθμιση του κύρους του σχολείου μας…» 
«…Επισημαίνεται ότι η εγγραφή μαθητή στο Λύκειό μας συνεπάγεται την
ανεπιφύλακτη αποδοχή του παρόντος Κανονισμού από το γονέα η κηδεμόνα του, διότι
σε περίπτωση συνεχούς παραβίασης των όρων του από το μαθητή, το Σχολείο, 
ανεξάρτητα και πέρα από την πειθαρχική του δικαιοδοσία, μπορεί να ζητήσει από τονκηδεμόνα τη μεταγραφή του μαθητή σε άλλο σχολείο ή τη μη επανεγγραφή του κατά το
επόμενο σχολικό έτος...» (οι υπογραμμίσεις δικές μας) 
Δηλαδή τι θέλουν να μας πουν με αυτά τα άρθρα; 
Υπάρχει ντύσιμο που δεν θα γίνεται αποδεχτό από την δ/νση. Κάποιοι εξακολουθούν να
είναι λάτρεις των στολών γι’ αυτό στο συγκεκριμένο σχολείο η στολή της παρέλασης φτάνει τα
80€ και σε διαμαρτυρία γονιών η απάντηση ήταν δεν την αλλάζουμε γιατί μας νοιάζει η εικόνα
του σχολείου μας.
Μετακυλύουν στις πλάτες των μαθητών –και κατά συνέπεια των γονιών- το κόστος για
ζημιές που θα προκληθούν στο σχολείο. Δηλ. όποιος έχει, πληρώνει και ξεμπερδεύει. Επίσης, 
αν δεν βρεθεί ο υπαίτιος τότε την πληρώνει το σύνολο της μαθητικής κοινότητας. Καλεί δηλαδή
τους μαθητές να γίνουν ρουφιάνοι και πάντως απαλλάσσει το κράτος από το κόστος των
επισκευών, τη στιγμή που ΟΛΑ τα σχολεία αυτή τη στιγμή είναι χωρίς ούτε έναν φύλακα και
κάθε βράδυ γίνεται «περατζάδα» στα σχολειά. 
Με μεγάλη ανησυχία η διεύθυνση του σχολείου νοιάζεται να μην «χαλάσει» η εικόνα
του σχολείου. Η δ/νση που δεν έχει αφήσει προγραμματάκι που να μην το εφαρμόσει, εκδρομή
στο εξωτερικό που να μην έχει πάει και αυτοαπαοκαλείται χωρίς ντροπή “manager” Και μάλιστα
αναφέρεται ως παράδειγμα η δημόσια και εκτός σχολείου συμπεριφορά του μαθητή! Και πάλι η
δ/νση του σχολείου δεν ενδιαφέρεται για το αν πυκνώνουν οι μαθητές που αδυνατούν να
πληρώσουν εισιτήριο, δεν μπαίνει και μπροστά για διεκδίκηση δωρεάν μετακίνησης των
μαθητών στις αστικές συγκοινωνίες, απλά ζητά «το κεφάλι του ταραξία»! 
Τα παιδιά μας πάνε στο σχολείο της γειτονιάς τους με βάση τη διεύθυνση κατοικίας τους. 
Δεν επιλέγουμε το «καλό» σχολείο για να φοιτήσουν. Με ποια λογική απειλούνται ότι αν δεν
είναι σύμφωνα -αυτά και εμείς σαν γονείς- με τον συγκεκριμένο εσωτερικό κανονισμό
κινδυνεύουν να μην επανεγγραφούν στο σχολείο τους; 
Άρα όλα δείχνουν ότι η δ/νση του σχολείου, και ελπίζουμε όχι και το σύνολο των
εκπαιδευτικών, κόπτεται για τη δημιουργία ενός σχολείου – κολλεγίου, που θα έχει καλή
βαθμολογία στην περιβόητη αξιολόγηση, θα είναι ένα σχολείο για τους καλούς μαθητές και για
τους γονείς που θα μπορούν να βάλλουν το χέρι βαθιά στην τσέπη και θα μυρίζουν …. μούχλα
και θα επικρατεί σιγή νεκροταφείου! 
Αυτά είναι μόνο κάποιες επισημάνσεις σε αυτά που γράφει ο «Εσωτερικός Κανονισμός
Λειτουργίας» του 1ου Λυκείου. Στο μεγαλύτερο μέρος του προσβάλλει τους γονείς και τους
μαθητές. Προφανώς έχουμε μπροστά μας ένα «συμβόλαιο» πειθαρχίας και ενσωμάτωσης. 
Αμφιβάλλουμε αν έχουν βάλει «πλάτη» οι εκπαιδευτικοί σε αυτό το δημιούργημα, που είναι
κατευθυντήρια γραμμή του Υπ. Παιδείας και υπηρετεί το ευρωενωσιακό εκπαιδευτικό μοντέλο
που προϋποθέτει το διαχωρισμό των παιδιών και των σχολείων σε καλά και κακά. Είναι στα
πλαίσια προώθησης της αξιολόγησης της σχολικής μονάδας. 
Ρωτάμε τη δ/νση του σχολείου, τον προϊστάμενο της ΔΕ και την Ζ’ ΕΛΜΕ, τα εξής: 
1. Από ποιόν αποφασίστηκε ο συγκεκριμένος «Εσωτερικός Κανονισμός Λειτουργίας»; 
2. με ποιο δικαίωμα ζητείται εκβιαστικά η υπογραφή γονέα αλλά και ανηλίκου; 
3. Ποιος δίνει στην διευθύντρια το δικαίωμα άρνησης επανεγγραφής μαθητή στο σχολείο
της γειτονιάς του; 
Καλούμε γι΄αυτούς τους λόγους την Δ/νση του σχολείου να πάρει πίσω τον εσωτερικό
κανονισμό ως απαράδεκτον. Τους γονείς να μην επιστρέψουν ούτε ένα τέτοιο χαρτί
υπογεγραμμένο! Και την Ζ ΕΛΜΕ να πάρει θέση! 
Το ΔΣ